För närvarande har vårt onlinebokningssystem driftstörningar. Vi arbetar med att lösa problemet så fort som möjligt. Tack för ditt tålamod!

Vandringens Dag

Familjeutflykt 3

STF Högakusten

12 Sep 2020

Lördag 12 september. Samling Entré Väst, Skuleskogen kl. 09.30. Ingen föranmälan. Lämplig även för barn och handikappade. Ta med eget fika. STF bjuder på korv.
Tommy Söderholm kommer tillsammans med representant från länsstyrelsen m fl informera om Skuleskogens nationalpark. STF Höga Kusten genomför en vandringens dag på Höga Kusten leden.
  • Samling: Entré Väst, Höga Kusten leden, Skuleskogen , 09:30
  • Plats: Entré Väst, Skuleskogen
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Tommy Söderholm 070-218 48 95

Typ av aktivitet: Vandring

• 07 Jun 2020

Vandring ED-leden

Vi vandrar vidare i Erik Daniels fotspår, sträckan Skiringen-Svedje och passerar två av kojorna han nyttjade.

Söndag 7 juni. Samling Östanö Rabarbercafé kl. 10.00. Guide Hans Öhman. Anmälan senast 4/6 till Hans Öhman 073-046 28 86. Ta med eget fika.

Medlem: Gratis

• 27 Jun 2020

Trädgårdstramp

Vi besöker två trädgårdar och börjar i Sandsvedjan, Ullånger. Där visar Kristina Brännmark oss runt i sin trädgård, som är under uppbyggnad och här bjuds vi på kaffe och kaka. Vi fortsätter sen till Salsåker och Monica Söderström, där vi får en guidad vandring i hennes trädgård. Här äter vi också vår medhavda matsäck. Monica bjuder på kaffe. Möjlighet till inköp av växter finns.

Lördag 27 juni. Samling OKQ8 Ullånger kl. 10.00. Pris 150 kr, anmäl och betala med swish till Anki Sandberg 070-525 15 02 senast 22/6. Ta med eget fika.

Medlem: 150 kr

• 08 Jul 2020

Båttur till Högbonden

Vi tar båten från Barsta kl. 10.00 till Högbonden. Vår guide Anna Carlemalm från Naturum Höga Kusten, ska berätta om öns geologi, djurliv och dess kulturhistoria.

Onsdag 8 juli. Samling Barsta, Nordingrå kl. 10.00. Pris 250 kr, anmäl och betala med swish i förväg till Eileen Hedström 070-272 09 03 senast 1/7. Begränsat antal, avanmäl vid förhinder. Medlemmar har förtur. Ta med eget fika.

Medlem: 250 kr

• 12 Sep 2020