KreaTiva Daglig Verksamhet

STF Härnösand

19 Nov

Tisdag 19 november 15 - 17. Samling Rosenbäcksallén 15 E. Anmälan senast 12 november till Olle A 070-632 18 54, oarnqvist@gmail.com. Begränsat antal - avanmäl vid förhinder. Avgift för fika 40 kr. Kontant betalning!
KreaTiva Daglig Verksamhet öppnade i augusti 2015. Här arbetar man med skapande i olika uttrycksformer som konstverkstad , teaterverkstad och kroppsmedvetenhet genom fysisk träning. Härnösands kommun är huvudman och det är LSS, Lagen om Stöd och Service till vissa funktionshindrade, som styr inriktning och mål för verksamheten. Vid besöket får vi en inblick i hur verksamheten bedrivs och kan även köpa fika.
  • Senaste datum för anmälan: 12/11
  • Samling: Rosenbäcksallén 15 E , 15:00
  • Plats: Härnösand
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Olle Arnqvist 070-632 18 54

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 19 Nov

KreaTiva Daglig Verksamhet

Medlem: 40 kr

• 02 Dec

Julgröt 2019

Vår traditionella julgröt, med glögg, gröt, skinksmörgås samt kaffe och kaka, avnjuter vi även detta år hos Hernö Hantverksöl, men i år i nya lokaler. Efter gröten kommer biologen Stefan Grundström att berätta och visa bilder under rubriken: "Naturskydd i Sverige - reservat, nationalparker och Natura 2000 - hur och varför skyddas naturområden?" Kvällen avslutas med besök av gymnasiets estetiska program, som underhåller med lucia- och julsånger.

Måndag 2 december 18.30. Samling i Hernö Hantverksöls nya lokaler vid korsningen Solumsvägen/Korsmässovägen (f.d. Rikets Sal). Anmälan senast 25 november till Anita 070-605 93 99, osterholm.anita@gmail.com. Begränsat antal - avanmäl vid förhinder. Avgift 150 kronor.

Medlem: 150 kr