För närvarande har vårt onlinebokningssystem driftstörningar. Vi arbetar med att lösa problemet så fort som möjligt. Tack för ditt tålamod!

Vandringens dag 2020

Stadsvandring 2

STF Göteborg lokalavdelning

12 Sep 2020

Inte medlem
Kulturvandring i Göteborg förbi hus som speglar historia eller kända arkitekter samt byggnader för 2020-talet. Lördag 12 september kl. 12,00. Samling på Drottningtorget utanför Posthotellet.
Börjar med att gå till STF Göteborg City där vi får en genomgång av byggnaden samt dess aktiviteter. Därefter vandrar vi förbi husen som bär Göteborgs historia såsom Chalmers, Sahlgren, Dickson, Järnbärare Pettersson, makarna Todd m.m. samt hus som ritats av Tessin, Asplund, Carlberg,N-E Eriksson m.m. Vi kommer att se 18 byggnadsminnen samt de nya hus som byggs under 2020-talet. Kommer sedan till STF Stigberget ca. 14,30 där vi får en genomgång av byggnaden med dess aktiviteter. Avslutar med en lunch i närheten för de som vill.
  • Samling: Drottningtorget utanför Posthotellet , 12:00
  • Plats: Centrala Göteborg
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Thomas Samuelson 076-047 50 05

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 06 Sep - 12 Sep 2020

Fjällresa Abisko

Vi reser med nattåg och sovvagn via Stockholm upp och Boden ner. Boende på Abisko Turiststation sker i stugor för 6 personer men vi bor bara med 5. 2 rum. I priset ingår boende, halvpension, set med lakan och handduk samt slutstädning. För två personer i en stuga med gemensam dusch och toalett tillkommer 2400SEK/person. För den som vill han enkelrum i huvudbyggnaden tillkommer 4300SEK.

6-12 september. !PÅ GRUND AV ATT VI INTE VET HUR CORONA UTVECKLAR SIG STÄLLER VI IN HÖSTENS FRJÄLLVANDRING I ABISKO! Planerar att eventuellt göra vandringen under 2021. De som vill ha anmälningsavgiften i retur i år ombedes vänligen meddela detta via vår mail stfgoteborglokalt@stfturist.se med namn och mottagande kontonummer. Anmälan till Bosse samt betalning till PG 72 59 82-3 av anmälningsavgift 500SEK vilken inte är återbetalningsbar. Slutbetalning senast 31 juli! Totalpris medlem 8700SEK, ej medlem 9500SEK. OBS Ej medlemmar får betala ett högre pris för hotellvistelsen än medlemsavgiften till STF varför vi rekommenderar att bli medlem

Medlem: 8700 kr

Icke-medlem: 8900 kr

• 12 Sep 2020

Vandringens dag 2020

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 23 Aug - 27 Aug 2021

Aug

Aug

Resa Lofoten

Pris blir mellan 8000 och 9500SEK. Tillägg för enkelrum 1800SEK. Priset inkluderar Bussresa, 2 färjor, båtresa Hurtigrutten, 2 lokalguider, entré Borg Vikingamuseum, inkvartering i dubbelrum med dusch/wc på Scandic hotell i Trondheim, Rognan, 2 nätter i Svolvaer, halvpension från dag 1 till frukost dag 5, lunch dag 2 samt öl/vin till middagen.

OBS. P.G.A. MÄNGDEN SNÖ PÅ VÄGARNAI NORRA NORGE OCH SVERIGE SKULLE VI INTE KUNNAT ÅKT SOM PLANERAT I ÅR. NU PLANERAR VI FÖR 2021 MED SAMMA UPPLÄGG. ÅTERKOMMER I PROGRAMMEN FÖR NÄSTA ÅR! VILL NI HA ÅTER ANMÄLNINGSAVGIFTEN MEDDELA TILL VÅR MAILADRESS. Datumen är högt preliminära och för att det skall ligga kvar på hemsidan! . Ta med pass eller nationellt ID-kort. Körkort. Nu är planen fastlagd enligt. Dag 1 Lördag Hemorten - Trondheim. Dag 2 Söndag Trondheim - Rognan. Dag 3 Måndag Rognan - Vesterålen/Hurtigruten - Svolvaer. Dag 4 Tisdag Utflykt på Lofoten till Å. Dag 5 Onsdag Svolvaer - Hemorten. Utförligare program kommer snarast till deltagarna. Anmälan genom att betala 1000SEK till PG 72 59 82 - 3 senast 1 februari.

Medlem: Pris ej bestämt