Carl Larssons målningar i Göteborg

STF Göteborg lokalavdelning

11 Dec 2019

Inte medlem
Onsdag 11 december kl. 11,00. Samling vid Konstmuseet på Götaplatsen. Entré till konstmuseet 60SEK som betalas i kassan (Årskort gäller). Lunch intas på en Italiensk Restaurang.
Vi får en guidad visning av Carl Larssons målningar av Elisabeth Persson (STF-medlem) som är släkt till Carl Larsson. Vi besöker bl.a. Konstmuseet, Hvitfeldska gymnasiet, m.m.
  • Samling: Vid Konstmuseet, Götaplatsen , 11:00
  • Plats: Göteborg
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Thomas Samuelson 076-047 50 05

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 28 Nov 2019

Herr Puntila och hans dräng Matti

Pjäsen är skriven av Berthold Brecht. Pjäsen är ett folklustspel med mycket dramatiska komponenter. Pontus Stenhäll regisserar en frodig komedi som glatt men hårt sparkar uppåt och ödmjukt slickar nedåt. Här har maktens män bokstavligen världen som lekplats. Pjäsen startar kl. 19,00

Torsdag 28 november kl. 18,30. !INSTÄLLT! Göteborgs Stadsteater har ställt in föreställningen denna dag! Vi ser om vi kan hitta ett annat datum! Återkommer. Samling kl. 18,30 i receptionen Stadsteatern Göteborg för utdelning av biljetter. Anmälan genom betalning till PG 72 59 82-3 senast 5 november!

Medlem: 285 kr

Icke-medlem: 300 kr

• 11 Dec 2019

Carl Larssons målningar i Göteborg

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 05 Feb - 10 Feb 2020

Jokkmokks marknad 2020

Vi åker nattåg och är framme i Jokkmokk dagen efter. Har en gemensam lunch för intresserade för att lära känna varandra samt får information.

Onsdag 5 - måndag 10 februari. Samling Göteborgs centralstation kl. 18,00. !!OBS resan är fulltecknad. Välkommen tillbaka 2020 inför resan 2021!! Kostnaden 2020 blir 3650SEK. Tyvärr har både login och tågresan ökat i pris. Betalning av resterande 3150SEK till PG 72 59 82-3 senast den 6 december 2019. Medföljande barn bör vara 12år eller äldre.

Medlem: 3650 kr

Icke-medlem: 3750 kr