Årsmöte 2021

STF Göteborg lokalavdelning

31 Maj 2021

Inte medlem
Måndag 31 maj kl. 18,30. Eftersom FMH har ändrat datum för att tillåta fler deltagare än 8 personer på en allmän sammankomstsskjuts det planerade årsmötet måndagen den 31 maj. Styrelsen har beslutat att vi skall försöka genomföra ett fysiskt årsmöte även detta Corona-år. Vi hoppas då att vaccinationer genomförts och vi kan hålla detta möte. Mer information kommer senare på Hemsidan. Anmälan till Lennart med Namn, Medlemsnummer, telefonnummer samt mailadress.
Det blir ett sedvanligt möte med genomgång av verksamheten 2020 med ekonomiskt utfall samt planering för 2021. Val av styrelsemedlemmar, revisorer samt valberedning. Vi bjuder på fika! Beroende på Corona-läget har vi mötet inom- eller utomhus. Förhoppningsvis kommer vi att kunna ha en intressant föreläsare. Hjärtligt välkomna.
  • Senaste datum för anmälan: 17/05
  • Samling: Ev. Kronhusparken , 18:30
  • Plats: Falken i Göteborg
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Lennart Pershamre 070-392 42 23

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 05 Maj 2021

Vandring på Asperö

Vi besöker det lilla hembygdsmuseet där vi får berättat om livet på ön varefter vi gör en vandring runt ön, ca. 6km lätt promenad. Medtag fika. Båt åter avgår från Asperö 14,30 med ankomst till Saltholmens Brygga 14,49.

Onsdag 5 maj kl. 10,46. FHMS SENASTE FÖRSLAG ÄR ATT FRÅN 17 MAJ TILLÅTA AKTIVITER MED UPP TILL 100 DELTAGARE. INNAN DENNA DAG GÄLLER MAX 8 PERSONER. Samling vid Asperö Norra. Båt avgår från Saltholmens Brygga 10,28med ankomst till Asperö Norra 10,46. Anmälan tidigast 21/4 vid SMS till Per Magnus med namn och medlemsnummer.

• 09 Maj 2021

Familjevandring för alla generationer i Sjöbergen.

Vi gör en kortare promenad genom Klippan innan vi går upp till Sjöbergen och det lilla koloniområdet. Vi får en guidad information liksom se där pågående uppfödning av höns och kaniner samt biodling. V avslutar vi grillen där vi prövar på att baka pinnbröd samt grilla korv och marshmallows.

Söndag 9 maj kl. 10,00.FHMS SENASTE FÖRSLAG ÄR ATT FRÅN DEN 17 MAJ TILLÅTS AKTIVITETER UTOMHUS MED UPP TILL 100 DELTAGARE. INNAN DENNA DATUM GÄLLER MAX 8 PERSONER. Samling vid Klippans färjeläge. Anmälan tidigast 25/4 vid SMS till Per Manus med namn och medlemsnummer.

• 19 Maj 2021

Bokskogen och Jonsereds Trädgårdar

Vi vandrar i Bokskogen ca. 6km i en kuperad terräng, innan vi når Jonsereds Trädgårdar. Där får vi en guidad introduktion av verksamheten och dess ändamål samt tid att strosa runt. Vi avslutar vandringen med att gå ner till Jonsereds Fabriker för lunch på Lilla Grisen

Onsdag 19 maj kl. 10,20. FHMS SENASTE FÖRSLAG ÄR ATT FRÅN DEN 17 MAJ TILLÅTA AKTIVITETER UTOMHUS MED UPP TILL 100 DELTAGARE. I SÅ FALL ANORDNAS DENNA AKTIVTET. Samling på Stationen i Jonsered, Norra sidan. Anmälan tidigast 5/5 via SMS till Per Magnus med namn och medlemsnummer.

• 31 Maj 2021

Årsmöte 2021

• 02 Jun 2021

Konst- och matvandringsresa till Skåne

07,00 Samling utanför Posthotellet. 10,00 Fika vid Wanås Slott från 1400-talet. Konstvandring i skulpturparken och i konsthallen där vi kan se skulpturer från hela världen. 13,00 Buss till Vångabergets sluttningar med fruktodlingar. 13,30 Matvandring med 4 stationer. 16,00 Buss längs Ivösjön till Barum där vi tar Skånes enda landsvägsfärja till Ivö. 16,45 Busstur där vi ser Ivökyrkan, Kaolinbrottet (WC stolar) och Vingårdsvandring på Ivögården där vi provar Ivöpagne (mousserande vin) 18,00 Buss hemåpt och stannar bl. a. vid Bäckaskogs Slott och för mat i Halland. 22,00 Åter hemma.

Onsdag 2 juni kl. 07,00. FÖR NÄRVARANDE VERKAR AKTIVITETEN BLI AV. BEGRÄNSAS TILL EN BUSS MED 56 SITTPLATSER. VARANNAN FÅ ANVÄNDAS. DET INNEBÄR ATT MAX. 28 PERSONER FÅR DELTA. HOPPAS ATT INGA NYA REKOMMENDATIONER SKER INNAN AVRESA. TÄNK PÅ SISTA ANMÖLNINGSDAG. Anmälan senast 3 maj med insättning av deltagaravgiften på PG 72 59 82 - 3 samt anmälan till Thomas.

Medlem: 1800 kr

Icke-medlem: 1900 kr

• 23 Aug - 27 Aug 2021

Aug

Aug

Resa Lofoten

Pris blir mellan 8000 och 9500SEK. Tillägg för enkelrum 1800SEK. Priset inkluderar Bussresa, 2 färjor, båtresa Hurtigrutten, 2 lokalguider, entré Borg Vikingamuseum, inkvartering i dubbelrum med dusch/wc på Scandic hotell i Trondheim, Rognan, 2 nätter i Svolvaer, halvpension från dag 1 till frukost dag 5, lunch dag 2 samt öl/vin till middagen.

OBS. P.G.A. MÄNGDEN SNÖ PÅ VÄGARNAI NORRA NORGE OCH SVERIGE SKULLE VI INTE KUNNAT ÅKT SOM PLANERAT I ÅR. NU PLANERAR VI FÖR 2021 MED SAMMA UPPLÄGG. ÅTERKOMMER I PROGRAMMEN FÖR NÄSTA ÅR! VILL NI HA ÅTER ANMÄLNINGSAVGIFTEN MEDDELA TILL VÅR MAILADRESS. Datumen är högt preliminära och för att det skall ligga kvar på hemsidan! . Ta med pass eller nationellt ID-kort. Körkort. Nu är planen fastlagd enligt. Dag 1 Lördag Hemorten - Trondheim. Dag 2 Söndag Trondheim - Rognan. Dag 3 Måndag Rognan - Vesterålen/Hurtigruten - Svolvaer. Dag 4 Tisdag Utflykt på Lofoten till Å. Dag 5 Onsdag Svolvaer - Hemorten. Utförligare program kommer snarast till deltagarna. Anmälan genom att betala 1000SEK till PG 72 59 82 - 3 senast 1 februari.

Medlem: Pris ej bestämt