Pilgrimsvandring Lilla Edet-Trollhättan

STF Götaälvdalen

13 Maj - 14 Maj 2021

Pris ej bestämt

Vandra nya pilgrimsleden, delsträcka Lilla Edet-Trollhättan, 13-14 maj. Vandra 1 eller 2 dagar.
Välkomna att pilgrimsvandra mellan Lilla Edet och Trollhättan. Se Sveriges äldsta sluss, upplev vackra pastorala landskap i Hjärtum och vandra genom trolska skogar. 1:a sträckan Lilla Edet – Utby,17 km/ 3-5 timmar. Start torsdag från kl.10 vid busscentralen i Lilla Edet.. 2:a sträckan Utby – Trollhättan, 19 km/4-7 timmar. Start från boendet fredag morgon. Här finns bra och intressant information om Pilgrimsleden Göta Älv vi skall vandra; torsdag; https://pilgrimsledengotaalv.se/etapper/lilla-edet-utby/ fredag; https://pilgrimsledengotaalv.se/etapper/utby-trollhattan/ Kartor, information och pilgrimspass delas ut vid start. Möjlighet till övernattning på Ödsmåls gård B&B, som vi hyrt. Plats för 10 personer i 5 sovrum. Tältplats finns. Anmälan behövs om du vill övernatta och/eller delta vid torsdagskvällens måltid och görs till ulfwetterlund@hotmail.com senast 9/5. Kostnader; • Övernattning och frukost 150 kr/person. 50 kr för frukost om tält. • Mat och dryck torsdag kväll 100 kr/person • Lakan och örngott, 25 kr/set Transport av mat och utrustning till boendet kommer att kunna samordnas. För mer information: Ulf Wetterlund 0706 28 61 31 eller ulfwetterlund@hotmail.com Evenemanget genomförs i samarbete med Studiefrämjandet.
  • Senaste datum för anmälan: 09/05
  • Samling: Busstationen Lilla Edet , 10:00