Studiebesök och lunch hos Mackmyra Whisky

STF Gästrikland

19 Nov 2019

Inte medlem
Det var egentligen bara åtta vanliga studiekamrater som återförenades för att åka skidor. Men när det visade sig att alla tagit med sig en whiskyflaska till den gemensamma baren väcktes en tanke som var långt ifrån vanlig. Tanken om att skapa den första svenska maltwhiskyn. Vi kommer att få en redogörelse för destilleriets tillkomst och tillverkningsprocessen. Efter visningen (c:a 1 ½ timme) serveras vi lunch på Mackmyra Restaurang. Allt detta får vi för 195:-!
  • Senaste datum för anmälan: 12/11
  • Samling: Mackmyra Whisky, Kolonvägen 2 , 10:30
  • Plats: Mackmyra Whisky
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Lennart 070-662 32 53

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 25 Maj - 25 Maj 2109

Båttur till Lövgrund

Info och anmälan Lennart senast 23.5, 070-662 32 53. Samling vid Dammbron kl 09.30 för samåkning till Utvalnäs. Vår båtutflykt går i år till Lövgrund. Det är en pärla ute i Gävlebukten. Lars-Erik Nordin är vår skeppare och vi transporteras med hans fina ombyggda fiskebåt. Ute på Lövgrund kommer Lennart Löf, som sedan länge har sitt smultronställe på ön, berätta om öns historia och kapellet. Medtag matsäck, som vi intar ute på Lövgrund. Kostnaden för transporten är 100 kr/person. Maximalt antal deltagare är 12 personer. ”Först till kvar” gäller. Räkna med att vi är hemma omkring kl. 15.00 Vid otjänlig väderlek kan färden ställas in.

Vår båtutflykt går i år till Lövgrund. Det är en pärla ute i Gävlebukten.

Medlem: 100 kr

• 07 Aug - 17 Nov 2019

Aug

Vandringar tillsammans med Friluftsfrämjandet, Sandviken

Samling för de flesta vandringarna är vid Lidl i Sandviken. Medtag matsäck, vatten och regnplagg. Lars är kontaktperson för samåkning och eventuella frågor, 070-6657656. För information om datum, tider och vandringsmål se STF Gästriklands hemsida: www.svenskaturistforeningen.se/stfgastrikland. (Datum för vandringar: 7.8, 17.8, 25.8, 28.8, 31.8, 7.9, 15.9, 28.9, 6.10, 26.10, 17.11)

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 19 Nov 2019

Studiebesök och lunch hos Mackmyra Whisky

Medlem: 195 kr

Icke-medlem: 195 kr

• 26 Nov 2019

Besök hos Partykungen

Följ med oss när vi besöker ett av Sveriges snabbast växande e-handels företag, Partykungen. Företaget säljer alltifrån festartiklar, maskeradkläder till godis och roliga prylar till de svenska, danska, norska och finska marknaderna. Partykungens vd Joel Svensson blev Årets Unga Företagare i Sverige 2014 och företaget har varit i final i Visa vägen-priset för sitt arbete med att bryta funktionshindrades utanförskap. Företaget finns i Ersbo med ett 5000 m2 lager och 500 m2 kontor. Joel Svensson kommer att vara vår ciceron. Räkna med att besöket tar omkring 1½ timme.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis