Besök hos Partykungen

STF Gästrikland

26 Nov 2019

Inte medlem
Följ med oss när vi besöker ett av Sveriges snabbast växande e-handels företag, Partykungen. Företaget säljer alltifrån festartiklar, maskeradkläder till godis och roliga prylar till de svenska, danska, norska och finska marknaderna. Partykungens vd Joel Svensson blev Årets Unga Företagare i Sverige 2014 och företaget har varit i final i Visa vägen-priset för sitt arbete med att bryta funktionshindrades utanförskap. Företaget finns i Ersbo med ett 5000 m2 lager och 500 m2 kontor. Joel Svensson kommer att vara vår ciceron. Räkna med att besöket tar omkring 1½ timme.
  • Senaste datum för anmälan: 24/11
  • Samling: Entrén till Partykungen , 17:30
  • Plats: Partykungen, Ersbovägen 16
  • För vem? Alla, Barn och ungdom, Familj
  • För mer information och anmälan: Eiran Cooper 076-7985377

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 25 Maj - 25 Maj 2109

Båttur till Lövgrund

Info och anmälan Lennart senast 23.5, 070-662 32 53. Samling vid Dammbron kl 09.30 för samåkning till Utvalnäs. Vår båtutflykt går i år till Lövgrund. Det är en pärla ute i Gävlebukten. Lars-Erik Nordin är vår skeppare och vi transporteras med hans fina ombyggda fiskebåt. Ute på Lövgrund kommer Lennart Löf, som sedan länge har sitt smultronställe på ön, berätta om öns historia och kapellet. Medtag matsäck, som vi intar ute på Lövgrund. Kostnaden för transporten är 100 kr/person. Maximalt antal deltagare är 12 personer. ”Först till kvar” gäller. Räkna med att vi är hemma omkring kl. 15.00 Vid otjänlig väderlek kan färden ställas in.

Vår båtutflykt går i år till Lövgrund. Det är en pärla ute i Gävlebukten.

Medlem: 100 kr

• 26 Nov 2019