Vandringens dag - Familjevandring

STF Folkunga

14 Sep 2019

Pris ej bestämt

Barn- och familjevandring med start vid Sjögarpesjöns badplats vid Boxholm. Äventyr, spänning och kunskap om vandring. Ca kl. 10.00-14.00, uppdaterad info kommer. Inga förkunskaper krävs.
  • Samling: Sjögarpesjöns badplats , 10:00
  • Plats: Boxholm
  • För vem? Familj

Typ av aktivitet: Vandring

Vandringens dag - Familjevandring

Vandringens dag - 1000 år av hållbarhet

Äventyrsvandring vid Stocklycke på Omberg. Start 14.00 STF Ödeshög och Naturskyddsföreningen Ödeshög bjuder in till Vandringens dag på Omberg med fokus på vandring, hållbarhet och kulturhistoria. Kom för en kul dag där du kan lära dig mycket på aktiviteter och vandra en bit på Östgötaleden. Avsluta dagen med vår After Walk på Stocklycke 17.00.

Start 14:00 Info + Anmälan: Bara att komma till Stocklycke och börja gå!

Vandringens dag - Guidad Naturvandring på Omberg

Guidad naturvandring med Anders Persson och Lars Frölich, kl. 11.00-13.00. Samling: Stocklycke Vandrarhem. (Samarrangemang med Östergötlands natur- och kulturguidningar).

Vandringens dag - Signaturled Omberg

Vandring utmed Vätterns strand från Ödeshögs vandrarhem/hembygdsgård till Stocklycke vandrarhem, 11 km. Sträckan är rik på historiska platser och naturvärden. Leden följer vackra stigar och enkla vägar längs Vättern fram till Stocklycke på Omberg. Det blir stopp på flera ställen, bl.a. i Hästholmen där det finns fika och glass. Start kl. 10.00. Ta med matsäck.