Svensk Plaståtervinning - Guidning

STF Folkunga

04 Nov 2019

Inte medlem
läs mer på: https://www.svenskplastatervinning.se/ Adress: FTI i Motala, Vickerkullavägen 2, 591 37 Motala.
Vi får möjlighet till ett unikt besök med guidning på den nya anläggningen för plaståtervinning i Motala. Den ska göra Sverige självförsörjande på sorteringskapacitet och öka materialåtervinningen. Satsningen gör att Sverige får en av Europas modernaste sorteringsanläggning för plastförpackningar.
  • Senaste datum för anmälan: 28/10
  • Samling: Svensk Plaståtervinning, Vickerkullavägen 2, Motala , 13:00
  • Plats: Svensk Plaståtervinning, Vickerkullavägen 2, Motala
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Ywonne Hedlund 0705918985

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 20 Okt 2019

Okt

Vandring på Skönnarboleden (Östgötaleden)

Vandring på Skönnarboleden nära Tjällmo, vi passerar fall och hålldammar, minnesmärken från järnhanteringen och den efterföljande sågverksindustrin. Områdets historia går tillbaka ända till 1382. Uppe vid kvarnruinen kan du beundra det stora vattenhjulet som invigdes 2002. Leden går sedan vidare på vägar och stigar genom skog av varierande ålder. En torpruin och en kolarplats får vi också se utmed leden.

Start vid Christinefors. Längd ca 10 km. Ta med matsäck. Kostnad 40 kr (icke medlemmar 60 kr). Anmälan till stffolkunga@stfturist.se eller till Monica 0708529803

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 60 kr

• 04 Nov 2019

Svensk Plaståtervinning - Guidning

Medlem: 60 kr

Icke-medlem: 80 kr

• 05 Dec 2019

Kulturafton med gröt och brasa

Vi får berättelser och sagor för både vuxna och barn medan elden sprakar i kaminen. Glögg, julgröt och skinksmörgås serveras. Lotteri med fina priser utlovas.

Anmäl senast 1 december till stffolkunga@stfturist.se eller 0730383072

Medlem: 60 kr