STF Folkunga firar 30 år

Blomstervandring

STF Folkunga

24 Sep 2019

Program: Måltidsbuffé med efterrätt och kaffe Underhållning av elever från Vadstena sång- och pianoakademi Kåseri med Johan Birath Tal, bl.a. av representant från den första styrelsen Medverkan av representant från STF centralt Kort filmvisning om Svenska turistföreningen (Meddela om du önskar specialkost eller har någon form av allergi) Måltiden subventioneras och har ett självkostnadspris på 150 kr per person. Om du önskar vin till maten betalas det på plats. Anmäl ditt deltagande till stffolkunga@stfturist.se eller till Kjell 0730383072. senast den 15/9. Inbetalning sker till plusgiro 932457-5. Ange namn på inbetalningen. Anmälan är bindande och kan ej återbetalas men överlåtas. Obs! Antalet platser är begränsat och först till kvarn gäller.
Tisdagen den 24 september kl. 19.00 firar vi på Vadstena folkhögskola, platsen där det hela startade för 30 år sedan, 1989. Det blir mat, underhållning och andra trevligheter.
  • Senaste datum för anmälan: 15/09
  • Samling: Vadstena folkhögskola , 19:00
  • Plats: Vadstena folkhögskola
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Kjell Knutsson 0730383072 eller stffolkunga@stfturist.se

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 24 Sep 2019

STF Folkunga firar 30 år

Medlem: 150 kr

• 20 Okt 2019

Okt

Vandring på Skönnarboleden (Östgötaleden)

Vandring på Skönnarboleden nära Tjällmod, vi passerar fall och hålldammar, minnesmärken från järnhanteringen och den efterföljande sågverksindustrin. Områdets historia går ända tillbaka till 1382. Uppe vid kvarnruinen kan du beundra det stora vattenhjulet som invigdes 2002. Leden går edan vidare på vägar och stigar genom skog av varierande ålder. En torpruin och en kolarplats får vi också se utmed leden.

Start vid Christinefors. Längd ca 10 km. Ta med matsäck. Kostnad 40 kr (icke medlemmar 60 kr). Anmälan till stffolkunga@stfturist.se eller till Monica 0708529803

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 60 kr