Kulturafton med studiebesök, gröt och brasa

STF Folkunga

02 Dec 2021

Inte medlem
Samling på parkeringen vid Väderstads kyrka kl. 18.00, (busshållplats finns där för kollektivtrafik). Eftersom vi är ute till stor del så rekommenderas varma kläder.
Vi möts i Väderstad, det lilla samhället med stor nybyggaranda och stark attraktion. Vi får ta del av familjen Starks berättelse om bonden som tillverkade ett jordbruksredskap i sin lada till att idag vara ett världsledande företag inom lantbruksmaskiner. Glögg, risgrynsgröt och skinkmacka serveras sen på det lilla torget mellan byggnadsvårdsbutiken och Väderstad centralkonditori.
  • Senaste datum för anmälan: 26/11
  • Samling: Parkering vid Väderstad kyrka , 18:00
  • Plats: Väderstad
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: stffolkunga@stfturist.se

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 31 Okt 2021

Okt

Vandring Visjöspåret

Vandring i Ödeshögs skidklubbs spår i skogsområdet söder om Ödeshög. Lättvandrat i blandad terräng som delvis följer Östgötaleden. längd ca 10 km.

Det kan vara blött i vissa partier, kläder efter väder. Längd ca 10 km. Samling kl. 10.00 vid Skönatorpet, Ödeshög. Ta med matsäck!

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 60 kr

• 11 Nov 2021

Föreläsning, Pilgrimsleden Santiago de Compostela

Livet kan berikas och förändras av en längre vandring. Denna gång går resan från St. Jean Pied de Port till Santiago de Compostela, ”El Camino” en 80 mil lång pilgrimsled i norra Spanien. Santiago de Compostela är och har varit en vallfartsort i över tusen år för pilgrimer från hela världen, även vår östgötska Heliga Birgitta tog sig till aposteln Jacobs grav. Idag vallfärdar många leden med flera mål i sinnet. Annica Lindström och Veronika Sparrborn delar med sig av sin upplevelse under vandringen i ord och bild.

Torsdagen den 11 november kl. 18.00 i Skogssjöns konferenslokal nära Mjölby. Begränsat antal platser.

Medlem: 80 kr

Icke-medlem: 110 kr

• 28 Nov 2021

Vandring i Blåvik

En vandring i natursköna Blåvik när hösten satt sina i spår i sommaridyllen. Rundslinga, ca. 9-10 km, möjlighet till kortar tur som alternativ.

Samling vid Blåviks kyrka. (Parkeringen). Lättvandrad terräng. Ta med matsäck.

Medlem: 40 kr

Icke-medlem: 60 kr