Kyrkbesök Mösseberg och Fredriksberg kyrkor

placeholder for local activities whithout image.

STF Falköping Tidaholm

20 Nov

Lördagen den 20 november kl.10.00 Ansvarig och anmälan till Inga-Lill senast den 14 november. tfn 0515-16583 eller 070–3023649
Vi samlas vid entrén till Mössebergs kyrka. Där möts vi av komminister Knut Svenning som kommer att berätta om denna kyrka som byggdes och invigdes1960. Arkitekt Anders Ekman har skapat en vacker kyrka med gotisk lyftning. Efter en kort rundvandring med information i denna kyrka beger vi oss till Fredriksbergs kyrka, dit också Knut Svenning följer med för att berätta om den yngsta av Falköpings kyrkor. Kyrkan invigdes av biskop Helge Brattgård den 25 maj 1975. Arkitekt till bygget är Stig Morud. Efter att ha lyssnat till Svennings berättelse om kyrkan åker vi till ett närbeläget café för att dricka förmiddagskaffe.
  • Senaste datum för anmälan: 14/11
  • Samling: Entrén till Mössebergs kyrka , 10:00
  • Plats: Falköping
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Inga-Lill Karlsson 0515–16583

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 06 Okt

Okt

Kulturkväll med Egil Josefsson.

Egil berättar om intressanta hädelser som inträffat i våra trakter för länge, länge sedan.

Onsdag 6 oktober. Kl 19:00 kl. 19.00. Fritidslokalen S. Vilhelmsberg Inträde och fika: Medlem 50 kr, icke medlem 75 kr. Anmälan till Sture 0515–15618, 070–2333150 senast 30 september

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 75 kr

• 26 Okt

Okt

Studiebesök på Z - Reklam i Falköping.

Z- reklams profilbutik är under ständig uppdatering och är alltid fylld med de senaste kollektionerna av profilkläder. De satsar på olika varumärken som ger en bra mix av kvalitet, trend och färg. Det ska finnas något för alla

Tisdagen 26 oktober kl. 10.00 Vi blir bjudna på kaffe. Tidigare anmälda har företräde. Begränsat antal. Vi samlas på företaget kl 10.00 Göteborgsvägen 2 Falköping. Anmälan och information senast 20 oktober Berit 0515–12899

Medlem: Gratis

• 20 Nov

Kyrkbesök Mösseberg och Fredriksberg kyrkor

Medlem: Gratis

• 26 Dec

Annandagsvandring

Vi går en promenad från Bredablicks parkering till Friluftsfrämjandets stuga. Utmed vägen njuter vi av utsikten över vår vackra bygd och svarar på kluriga frågor. När vi kommer fram möts vi av skön stugvärme och god fika finns att köpa på plats.

Söndagen 26 december. Kl 10:00 Start kl 10.00-10.30 Bredablick Falköping. Startavgift 10 kr för medlemmar och 20 kr för icke medlemmar. Ansvarig och anmälan senast 22 december till Johan 070–5785345

Medlem: 10 kr

Icke-medlem: 20 kr