Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Kulturkväll Orreholmens kungsgård

placeholder for local activities whithout image.

STF Falköping Tidaholm

15 Okt

Inte medlem
Samlingslokalen Södra Vilhelmsberg Kostnad Medlem 60 kr övriga 70 kr Fika ingår. Ansvarig och anmälan Berit senast 10 oktober 0515-12899
Björn Brostrand visar bilder och berättar om Orreholmens kungsgårds historia från dåtid till nutid.
  • Senaste datum för anmälan: 10/10
  • Samling: Samlingslokalen Södra Vilhelmsberg
  • Plats: Falköping
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Berit Johansson 0515-12899

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 12 Sep

Vandringens dag

Vi samlas vid St.Olofs Kyrka kl 10.00.Där tittar vi på den nyrenoverade kyrkan, sedan vandrar vi Nygatan och Repslagargatan, tittar in de charmiga och idylliska gränderna i Gamla stan upp till Gärdesgatan där vi tittar in i Ann-Marie Brandts trädgård. Ann-Marie kan berätta mycket om Gamla stan i Falköping. Vi får se Museets magasin och Nya bryggeriet från utsidan. Efter fikapaus, vandrar vi vidare via Stora Torget lika stort idag som när Linné besökte Falköping 1746, till det närbelägna Köttorget med sitt nya utseende, där vi avslutar vår vandring Medtag lämplig matsäck som kan avnjutas i Ann-Maries trädgård

Falköping St. Olofs kyrka och Gamla stan Guide Nisse Andreasson Vandringen sker med högtalarväst för att säkra coronaavstånd Anmälan till Nisse senast 8 september 0515-18803

• 26 Sep

Besök i kyrkorna Friggeråker och Torbjörntorp

Vi samlas på kyrkogården i Friggeråker, vid ruinen av medeltidskyrkan som revs 1871. Där möter vi Birgit Pryssander och Bengt Oscarsson. Vi hjälps åt att berätta om denna kyrka i Mössebergs församling som återuppbyggdes 1955 Vi beundrar kyrkan invändigt speciellt de handmurade kryssvalven. Därefter tar vi oss vidare till Torbjörntorps kyrka. Denna kyrka i nyempire fick vara kyrka åt båda församlingarna 1872-1955. Interiören är nyrenoverad. Lägg märke till att sakristian i denna kyrka finns bakom ett skrank öster om altaret och altaruppsatsen. När vi lyssnat till Bengt Oscarsson tar vi vår fikastund i församlingssalen under läktaren. Där blir det tillfällen till frågor. Ryggsäcksfika

Vi träffas vid Friggeråkers kyrka kl. 11.00 Anmälan till Nisse senast 22 september 0515-18803 Ingen samåkning

• 15 Okt

Kulturkväll Orreholmens kungsgård

Medlem: 60 kr

Icke-medlem: 70 kr

• 27 Okt

Studiebesök Z-reklam Falköping

Z-reklams profilbutik är under ständig uppdatering och är alltid fylld med de senaste kollektionerna av profilkläder. De satsar på olika varumärken som ger en bra mix av kvalitet, trend och färg. Det ska finnas något för alla. Vi blir bjudna på kaffe.

Tisdag 27 oktober. Vi träffas på företaget kl. 10.00 Göteborgsvägen 2 Falköping Anmälan till Berit senast 21 0ktober tel. 0515-12899

• 27 Nov

Julbuffé

Vi samlas runt våra jultraditioner och julsånger samtidigt avnjuter vi god jul buffé Vi lyssnar till trevlig underhållning av Britt-Marie Strid

Julbuffé Fredagen 27 november kl. 19.oo Fritidslokalen S. Vilhelmsberg Anmälan till Berit senast 20 november 0515-12899 Pris Medlem 200 kr övriga 250 kr

Medlem: 200 kr

Icke-medlem: 250 kr

• 26 Dec

Annandagsvandring

Vi går en tipspromenad från Bredablicks parkering till Friluftsfrämjandets stuga. Utmed vägen njuter vi av utsikten över vår vackra bygd och svarar på kluriga frågor När vi kommer fram njuter vi av skön stugvärme och god fika som finns att köpa.

Annandagsvandring Mösseberg Ansvarig Johan 0705 785345 Start kl 10.00-10.30 Bredablick Falköping Start avgift 10 kr för medlemmar, övriga 20 kr.

Medlem: 10 kr

Icke-medlem: 20 kr