Kulturkväll med Tomas Hjert.

placeholder for local activities whithout image.

STF Falköping Tidaholm

14 Mar

Inte medlem
Torsdagen 14 mars kl. 18.00 Plats Träffpunkt Ranten (Hjorten) kl. 18.oo (Obs lokalen) Pris medlemmar 70 kr. Icke medlemmar 85 kr. Fika ingår. Anmälan till Inga-Lill Karlsson 070–3023649 senast 11 mars.
Tomas visar bilder och berättar om hur Mösseberg såg ut förr och nu. Från skoglöst berg till modernt fritidsområde. Tomas kommer att berätta om både Mösseberg och Mössebergsparken.
  • Senaste datum för anmälan: 11/03
  • Plats: Falköping
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Inga-Lill Karlsson 070–3023649

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 14 Mar

Kulturkväll med Tomas Hjert.

Medlem: 70 kr

Icke-medlem: 85 kr

• 17 Apr

Besök i Tidaholm

Onsdagen den 17 april kl. 10.00 Vi besöker den trevliga marknaden på torget i Tidaholm och därefter gemensamt kaffe i Församlingshemmet. Först besök på marknaden där var och en kan gå som det passar och därefter samling vid församlingshemmet kl. 11.00 för att dricka kaffe. Avresa från Medborgarhusets parkering kl. 9.30. Anmälan till Sture Lundquist, tfn 070-1509929 senast den 12 april.

Medlem: Gratis

• 25 Maj

Klosterträdgården/Stenmuseet/Minneslunden Gudhem

Annelie samt någon mer från Katarinaföreningen berättar om: Klosterträdgården/ Stenmuseet/ Minneslundens tillkomst. Annelie berättar om sin biodling och säljer honung för 75 kr burken.

Lördagen den 25 maj, klockan 15.00. Kostnad kaffe, fralla och kaka 50 kr. Avresa från medborgarhusets parkering kl 14.30. Anmälan till Inga-Lill senast den 20 maj tfn 070-3023649.

Medlem: 50 kr

• 19 Jun

Vandring vid Djurparken Mösseberg.

Vi vandrar i den fina naturen i och runt djurparken där vi kan njuta av de fina utsikterna lika mycket som de fina djuren. Ta med dig barnvagn, rullator, stavar eller bara apostlahästarna om du vill och gå på de fina grusvägarna. Vandringen avslutas med att Föreningen bjuder på grillad korv med bröd och dryck.

Onsdagen den 19 juni kl. 18.00. Anmäl gärna att du kommer och ev. allergier till Johan tfn 070-5785345 senast den 15 juni.

Medlem: Gratis