Haraberget Herrljunga hembygdspark

placeholder for local activities whithout image.

STF Falköping Tidaholm

29 Maj

Lördag 29 maj. 10.00 Kostnad 70 kr för guidning och fika. Ansvarig och anmälan till Inga-Maj senast 24 maj 2020
Haraberget Herrljunga hembygdspark ligger i vacker natur på sluttningen ner mot ån Nossan I parken finns flera äldre hus där berättelserna sitter i väggarna och där prylar och ting berättar om bygdens kulturarv. Vi börjar med att samlas runt kaffeborden i nya Spårabolsstugan. Kl 10.30 guidning i stugorna
  • Senaste datum för anmälan: 24/05
  • Plats: Herrljunga
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Inga-Maj 0703752162

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 29 Maj

Haraberget Herrljunga hembygdspark

Medlem: 70 kr

• 13 Jun

Årsmöte 2021

Ett enkelt styrelsemöte med enkel fika. Förslag till årsmötet ska vara tillsänt styrelsen senast 4 juni

Vi genomför årets årsmöte på ett corona anpassat sätt. Söndagen de 13 juni kl 15:00 Fritidslokalen S. Vilhelmsberg Intresseanmälan till Inga-Maj 0703752162 och Berit 0515-12899 senast 10 juni.

Medlem: Gratis

• 15 Jun

Rundvandring i Ekehagen

I Ekehagen finns rekonstruerade bostadsmiljöer från jägarstenåldern, bondestenåldern, bronsåldern och järnålder. Man kan övernatta i husen i byn och, paddla i stenålderskanot. (urholkad trästock)

Egen Kaffekorg Kostnad inträde 50 kr. Anmälan till Berit senast 8 juni 0515–12899 Åsarp 15/6 2020 kl.18.oo med Anders Josefsson som guide.

Medlem: 50 kr

• 28 Jun

Vandring i Forentorp

Vi vandrar i Forentorps området. Samling på parkeringen utmed skaravägen, Medtag egen ryggsäcksfika.

28 juni kl 18.00 Ansvarig och anmälan till Sture senast 23 juni 0515–15618/ 0701 509929.

Medlem: Gratis