Bibliotekshuset Tidaholm

placeholder for local activities whithout image.

STF Falköping Tidaholm

29 Okt

Okt

Anmälan till Hans Telefon 0738 332121 senast 20 oktober Vi blir bjudna på kaffe med dopp Samåkning från Medborgarhuset Falköping kl.17.15
Bibliotekshuset Tidaholm Tisdagen 29 oktober kl. 18.00 Bibliotekschef Ove Jansson visar runt i huset som invigdes 1897. Vi får se vad som döljer sig bakom stängda dörrar, i prång och källarutrymmen. Danstillställningar, konserter och andra festligheter har försiggått i huset under dess mer än hundraåriga historia.
  • Plats: Tidaholm
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Hans 0738 332121

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 14 Sep

Vandring Ånastigen Tidaholm

Ånastigen är en vacker vandringsled där du går precis intill Tidans vatten. Ca. 4 km lång. Leden passerar många historiskt intressanta platser. Ånastigen sträcker sig söderut från Tidaholms camping. Här går man längs mysiga stigar intill vattnet och på grusvägar nära fält och åkermark.

Vi blir guidade av en kunnig guide. Ryggsäcksfika Samåkning från Medborgarhuset Falköping 10.15. Parkering vid Tidavallen.

• 05 Okt

Allas Hus och Borgunda kyrka

Allas hus var från början skola, byggt i slutet av 1860-talet. Skolbarnen flyttas till Stenstorp ca 1970. Byggnaden användes då, efter reparation till Församlingshem. Nu är huset ombyggt till en mycket modern och bra bygdegård, till gagn för bygdens föreningsliv och andra sammankomster. Borgunda kyrka är rest på ungefär samma plats, där den medeltida kyrkan en gång låg. Av den gamla kyrkan finns inget kvar .Den utsattes för blixtnedslag och eldhärjades 1728 och 1765. En ny kyrka byggdes det tog endast 2 år. Borgunda gamla by. Kort promenad nära kyrkan.

Guidning i Allas Hus Borgunda av Kjell Larsén. Ca. kl 11.00 i kyrkan + ev. kort promenad för att se spåren av Borgunda gamla by. Guidning i kyrkan Arne och Anita Johansson. Kaffe i Allas hus och guidning 30 kr. Anmälan för fikat. till Inga-Maj senast 3 oktober 0703-752162 Samåkning från Medborgarhuset Falköping kl 9.15 Parkering vid Allas Hus i Borgunda.

Medlem: 30 kr

• 10 Okt

J-B Villan Gudhem

J-B Villan Gudhem Torsdagen 10 oktober kl. 18.00 Företagskoncept- Inspirationshus. Företaget har funnits sedan 1998 och är ett familjeföretag. De ritar huset som kunden vill ha det. De erbjuder totalentrepenad, det betyder ett kontrakt från start till huset är inflyttningsklart.

Samåkning från Medborgarhuset Falköping kl.17.30 Vi blir bjudna på kaffe. Anmälan till Berit Tel. 0515-12899 senast 20 oktober

• 29 Okt

Bibliotekshuset Tidaholm

• 13 Nov

Kulturkväll Bo Bernhardsson

Bo Bernhardsson visar ett bildspel om sin resa i Nepal. Han berättar till bilderna om landet och om hur människorna lever där.

Onsdagen 13 november kl. 19.00 Fritidslokalen S. Vilhelmsberg Fika och inträde Medlemmar 50 kr Icke medlemmar 60 kr. Anmälan till Nisse Telefon 0515-18803 senast 10 november.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 60 kr

• 29 Nov

Julbuffé

Vi samlas runt våra jultraditioner och avnjuter god julbuffé. Vi lyssnar till trevlig underhållning av Lars Yngve Andersson (LYA)

Fredagen 29 nov kl.19.00 Fritidslokalen S. Vilhelmsberg. Pris Medlemmar 200 kr Icke medlemmar 250 kr Anmälan till Berit Telefon 0515-12899 senast 23 november

Medlem: 200 kr

Icke-medlem: 250 kr

• 26 Dec

Anndagstriplett

Vi går en tipspromenad från Bredablicks parkering i Falköping till Friluftsfrämjandets stuga. Utmed vägen njuter vi av utsikten över vår vackra bygd och svarar på kluriga frågor. När vi kommer fram njuter vi av skön stugvärme och god fika som finns att köpa.

Torsdagen 26/12 Start kl.10.00 - 10.30 Startavgift: 10 kr för medlemmar 20 kr för icke medlemmar. Ansvarig Johan Telefon 0705 785345.

Medlem: 10 kr

Icke-medlem: 20 kr

• 29 Jan

Årsmötet 2020

2020 årsmöte. Årsmötet är årets viktigaste händelse i föreningen eftersom det är där ifrån allt annat arbete härstammar. Är du intresserad av att delta mer aktivt i vårt arbete så är du välkommen att kontakta någon i styrelsen.

Mer information i programmet för våren 2020