Besök i Slöta kyrka

placeholder for local activities whithout image.

STF Falköping Tidaholm

02 Apr

Lördagen den 2 april kl 10:00 Vi får ha med oss eget kaffe som vi kan inta i kyrkan. Ansvarig och anmälan till Inga-Lill Karlsson, senast den 28 mars, tfn 0515-16583 eller 070–3023649.
Vi samlas vid entrén till Slöta kyrka. Där möts vi av kyrkomusiker Birgitta Lindh, som kommer att berätta om denna kyrka som först år 1820 blev helt färdig. Birgitta kommer också att framföra någon vårsång för oss.
  • Senaste datum för anmälan: 28/03
  • Samling: 10:00
  • Plats: Falköping
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Inga-Lill Karlsson 0515–16583

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 26 Jan

Årsmöte 2022

Sedvanliga årsmötesförhandlingar. Underhållning Britt-Marie Strid och Gillis Hellberg framför programmet "Rosor kärlek och frieri". Lotteri. Vi bjuder på fika.

Onsdag 26 januari 2022 kl 19.00 Fritidslokalen S. Vilhelmsberg Ansvarig Styrelsen Anmälan senast 24 januari till Inga-Maj 070–3752162

• 23 Feb

Kultur kväll med Niklas Fällström

Niklas Fällström kåserar och visar bilder om "Året 2021"

Onsdag 23 februari kl 19.00 Inträde: Medlem:60 kr. Icke medlem 80 kr Fika ingår. Fritidslokalen S. Vilhelmsberg. Ansvarig och Anmälan senast 19 februari till Inga-Maj 0703–752162

Medlem: 60 kr

Icke-medlem: 80 kr

• 17 Mar

Studiebesök IPAB

Företaget är marknadsledande av effektiva system och maskiner för hantering av timmer, IPAB utvecklar, tillverkar och levererar maskiner och system för att fylla sågverksindustrins behov av att sortera, transportera och hantera timmer. Företaget har sitt huvudkontor, och tillverkning i Tidaholm.

Vi är välkomna torsdagen den 17 mars kl. 15.00 Vi blir bjudna på kaffe med enkelt dopp. Tänk på att anmäla dig även om du var anmäld vid förra tillfället. Anmälan senast 14 mars till Inga Maj 070–3752162

• 02 Apr

Besök i Slöta kyrka

• 21 Maj

STF Falköping-Tidaholms 40-års Jubileum

Vi firar lokalavdelningens 40 år. Lars Axelsson visar film från de 40 åren. Claes Göran B Näslund som sjunger. Vi äter gott minns våra resor runt om i vårt land och alla andra aktiviteter vi gjort tillsammans under lärorika och trivsamma former.

Lördagen den 21 maj kl 16.00 i Luttra bygdegård. Kostnad 80kr. Anmälan senast 14 maj till Berit 072–7040995 eller Inga-Maj 070–3752162 Utförligare program kommer under våren.

Medlem: 80 kr

• 03 Jun

Vandring Rosenstigen Varnhem

Guide Margareta Dahlin från Hembygdsföreningen Skarke- Varnhem tar oss runt i den historiska miljön. Rosenstigen är en vacker vandringsled på 2,2 km, som slingrar sig runt Klosterkyrkan med klosterruiner och Katagård med gårdskyrka. Vi passerar små kalkstenstrappor och en vacker stenbro. Delar av Arn filmerna spelades in här.

Fredag 3 juni kl 18.00 Vandringen tar ca 1,5 timmar. Inträde 40 kr Samling Medborgarhuset Falköping kl.17.oo för gemensam avfärd, eller på parkeringen vid Varnhems klosterkyrka kl.18.oo Egen Kaffekorg Ansvarig och anmälan senast 30 maj till Inga-Maj 070–3752162

Medlem: 40 kr