Årsmötet 2020

placeholder for local activities whithout image.

STF Falköping Tidaholm

29 Jan

Mer information i programmet för våren 2020
2020 årsmöte. Årsmötet är årets viktigaste händelse i föreningen eftersom det är där ifrån allt annat arbete härstammar. Är du intresserad av att delta mer aktivt i vårt arbete så är du välkommen att kontakta någon i styrelsen.
  • Plats: Falköping
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Ansvarig Styrelsen via Inga-Maj Enequist 0703752162

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 29 Okt

Okt

Bibliotekshuset Tidaholm

Bibliotekshuset Tidaholm Tisdagen 29 oktober kl. 18.00 Bibliotekschef Ove Jansson visar runt i huset som invigdes 1897. Vi får se vad som döljer sig bakom stängda dörrar, i prång och källarutrymmen. Danstillställningar, konserter och andra festligheter har försiggått i huset under dess mer än hundraåriga historia.

Anmälan till Hans Telefon 0738 332121 senast 20 oktober Vi blir bjudna på kaffe med dopp Samåkning från Medborgarhuset Falköping kl.17.15

Medlem: Gratis

• 13 Nov

Kulturkväll Bo Bernhardsson

Bo Bernhardsson visar ett bildspel om sin resa i Nepal. Han berättar till bilderna om landet och om hur människorna lever där.

Onsdagen 13 november kl. 19.00 Fritidslokalen S. Vilhelmsberg Fika och inträde Medlemmar 50 kr Icke medlemmar 60 kr. Anmälan till Nisse Telefon 0515-18803 senast 10 november.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 60 kr

• 29 Nov

Julbuffé

Vi samlas runt våra jultraditioner och avnjuter god julbuffé. Vi lyssnar till trevlig underhållning av Lars Yngve Andersson (LYA)

Fredagen 29 nov kl.19.00 Fritidslokalen S. Vilhelmsberg. Pris Medlemmar 200 kr Icke medlemmar 250 kr Anmälan till Berit Telefon 0515-12899 senast 23 november

Medlem: 200 kr

Icke-medlem: 250 kr

• 26 Dec

Anndagstriplett

Vi går en tipspromenad från Bredablicks parkering i Falköping till Friluftsfrämjandets stuga. Utmed vägen njuter vi av utsikten över vår vackra bygd och svarar på kluriga frågor. När vi kommer fram njuter vi av skön stugvärme och god fika som finns att köpa.

Torsdagen 26/12 Start kl.10.00 - 10.30 Startavgift: 10 kr för medlemmar 20 kr för icke medlemmar. Ansvarig Johan Telefon 0705 785345.

Medlem: 10 kr

Icke-medlem: 20 kr