Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Vandring runt Skiren- Kvicken

Tipspromenad

STF Eskilstuna

12 Jul 2020

Inte medlem
Söndag 12 juli kl.9.45. Anmälan senast 10/7 till Angela Kienzle 073-045 60 60 eller Birgit Säll 070-410 64 01. Vi åker var för sig från Studiefrämjandets parkering.
Skiren-Kvicken är ett skogsområde med många vackra platser att upptäcka. Reservatet har 2 vandringsslingor som tar dig runt hela området. Skiren är en näringsrik sjö där många sorters vattendjur lever, medan Kvicken är näringsfattig med vatten färgat brunt av granar och tallars sura barr. Har vi tur kan vi få se tretåig hackspett och nötkråka.
  • Senaste datum för anmälan: 10/07
  • Samling: Studiefrämjandets parkering , 09:45
  • Plats: Vandring Skiren-Kvicken
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Gerd Zeller

Typ av aktivitet: Vandring

• 12 Jul 2020

Vandring runt Skiren- Kvicken

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 50 kr

• 12 Aug 2020

Aug

Utställning om rikskansler Axel Oxenstierna i Jäder

Vi åker till kyrkstallet vid Jäders kyrka och får guidning om Axel Oxenstiernas utställning.

Onsdag 12 augusti kl.18.15. Anmälan till Gerd Zeller 079-335 23 51 eller Iréne Lowet 073-736 12 16. 80 kr/pers. Samåkning från Studiefrämjandets parkering.

Medlem: 80 kr

Icke-medlem: 130 kr

• 12 Sep 2020

Vandringens dag 2020

Lördag 12 september. Följ med oss på Vandringens dag, planering pågår. Vi kommer att gå på fina stigar och vi räknar med att det tar en stor del av dagen.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 50 kr