Vandring eller cykeltur längs Åstråket, etapp 3

25 Aug 2019

Aug

Inte medlem
Söndag 25 augusti 9.45, samling i Rothoffsparken framför Gula Villan. Anmälan till Jan Persson 073-068 99 10 eller Birgit Säll 070-410 64 01.Ta gärna med fika!
Vi går längs Eskilstunaån över Närjeholme och vidare till våtmarken, sedan fortsätter vi till Torshälla. Där hittar vi ett trevligt ställe att fika vid. Buss kan du ta från Östra torget till centrum. För de som tänker cykla, fixar vi en lite längre tur, först samma som vandrarna, när vi kommer till Torshälla så åker vi Hälsans stig. Lite fikapaus och sedan hemåt.
  • Senaste datum för anmälan: 22/08
  • Samling: Rothoffsparken Gula Villan , 09:45
  • Plats: Vandring eller cykeltur längs Åstråket, etapp 3
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Jan Persson

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 25 Aug 2019

Aug

Vandring eller cykeltur längs Åstråket, etapp 3

• 08 Sep 2019

Cykling till Sundbyholm 8 september

Vi cyklar till Sundbyholm och stannar till vid runstenen som hittades i samband med bygget av cykelbanan. Samling på parkeringen vid Ica Maxi, mitt emot Preem macken. Ta med fika och lunch om du vill.

Cykling till Sundbyholm 8 september. Anmälan senast 6 september till Birgit Säll 070-410 64 01 eller Britta Karlsson 070-542 32 71 eller mejl.

• 14 Sep 2019

Vandring på Gyllenhiemska leden

Vi vandrar från Årbystugan till Torshälla på Gyllenhiemska leden. Vi går i skogar och över fina ängar till Torsharg. Ta med matsäck ! Sen kan man ta bussen hem eller vandra hemåt.

Lördag 14 september 9.45.Anmälan senast 12/9 till Astrid Lundell Ekwall 073-554 46 20 eller Angela Kienzle 073-045 60 60. Samling vid Årbystugan 9.45

• 28 Sep 2019

Tranor och gäss i skymningen vid Kvismaren

Stora mängder tranor och gäss rastar vid Kvismaren både vår och höst. Att få vara med om när tusentals fåglar i skymningen flyger från fälten till sina övernattnings områden i sjöarna är en magisk upplevelse. Vi guidas av en ornitolog. Ta med kikare och matsäck!

Lördag 28 september kl.16.00. Anmälan senast 21 september till Eva Sjödahl 070-202 45 60 eller Gerd Zeller 016-12 27 27.Samåkning från Studiefrämjandets parkering.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 100 kr

• 06 Okt 2019

Okt

Besök på Sörmlands Museum i Nyköping

Vi ser på det nyöppnade museet och dess samlingar. Vi tittar även på Nyköpingshus. Ta med matsäck om du vill eller så äter vi på restaurangen. Fri entré.

Söndag 6 oktober kl.9.15 Anmälan senast 4 oktober till Britta Karlsson 070-542 32 71 eller Anders Bäckström 070-524 68 89. Samåkning från Studiefrämjandet, Västeråsvägen 90 E-tuna