Vandring eller cykeltur längs Åstråket, etapp 3

STF Eskilstuna

25 Aug 2019

Inte medlem
Söndag 25 augusti 9.45, samling i Rothoffsparken framför Gula Villan. Anmälan till Jan Persson 073-068 99 10 eller Birgit Säll 070-410 64 01.Ta gärna med fika!
Vi går längs Eskilstunaån över Närjeholme och vidare till våtmarken, sedan fortsätter vi till Torshälla. Där hittar vi ett trevligt ställe att fika vid. Buss kan du ta från Östra torget till centrum. För de som tänker cykla, fixar vi en lite längre tur, först samma som vandrarna, när vi kommer till Torshälla så åker vi Hälsans stig. Lite fikapaus och sedan hemåt.
  • Senaste datum för anmälan: 22/08
  • Samling: Rothoffsparken Gula Villan , 09:45
  • Plats: Vandring eller cykeltur längs Åstråket, etapp 3
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Jan Persson

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 29 Jun 2019

Häfla hammarsmedja

När verksamheten upphörde 1924 så låste man smedjan, gick hem och lämnade allt. Allt finns kvar att titta på. Vi åker till glasbruket, öppet till 16.00. Finns ett matställe där om man blir hungrig, vi avslutar och åker hem.

Lördag 29 juni 9.45, samling vid Studiefrämjandets parkering. Anmälan senast 27/6 till Britta Karlsson 070-542 32 71, eller Angela Kienzle 073-045 60 60. Ta med matsäck och fika. Vi tar mat rast o fika efter visningen av Hävla kvarn.Ca 12.30. Vi åker vidare till smedjan där guidning börjar ca 13.00 Finns glass att köpa vid smedjan.

Medlem: 30 kr

• 24 Jul - 27 Jul 2019

Vandring i Malingsbo-Klotens naturvårdsområde

Vi bor i stugor eller tält och går delvis p Romboleden i Malingsbo-Klotens naturvårdsområde. Första planeringstillfället var 13 mars.

Samåkning. Vi planerar en flerdagarsvandring. Intresserade kan höra av sig till Jan Persson jan.olov.persson@hotmail.com

Medlem: Pris ej bestämt

• 10 Aug 2019

Kungstornet i Strängnäs

Vi promenerar till Kungstornet som är 11 m högt och beundrar utsikten över Strängnäs. Kanske vill vi leta reda på Gustaf V:s autograf som finns i närheten av Kungstornet. När vi är nöjda promenerar vi ned till Domkyrkan och tittar in där. Senare kan vi även besöka Grassagården , ta en fika eller äta lunch för dom som känner sig sugna!

Lördag 10 augusti 9.45 samling vid Studiefrämjandets parkering. Anmälan senast 8/8 till Irene Lowet 073-736 12 16 eller Birgit Säll 070-410 64 01

• 25 Aug 2019

Vandring eller cykeltur längs Åstråket, etapp 3

• 14 Sep 2019

Vandring på Gyllenhiemska leden

Vi vandrar från Årbystugan till Torshälla på Gyllenhiemska leden. Vi går i skogar och över fina ängar till Torsharg. Ta med matsäck ! Sen kan man ta bussen hem eller vandra hemåt.

Lördag 14 september 9.45.Anmälan senast 12/9 till Astrid Lundell Ekwall 073-554 46 20 eller Angela Kienzle 073-045 60 60. Samling vid Årbystugan 9.45