Häfla hammarsmedja

STF Eskilstuna

29 Jun 2019

Inte medlem
Lördag 29 juni 9.45, samling vid Studiefrämjandets parkering. Anmälan senast 27/6 till Britta Karlsson 070-542 32 71, eller Angela Kienzle 073-045 60 60. Ta med matsäck om du vill!
När verksamheten upphörde 1924 så låste man smedjan, gick hem och lämnade allt. Allt finns kvar att titta på. Hoppas att vi kan åka till Rejmyre glasbruk efteråt om det fixar sig för glasbruket. Det finns en hantverksby med utställningar café och restauranger.
  • Senaste datum för anmälan: 27/06
  • Samling: Studiefrämjandet Västeråsvägen Eskilstuna , 09:45
  • Plats: Häfla hammarsmedja
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Britta Karlsson

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 29 Jun 2019

Häfla hammarsmedja

• 24 Jul - 27 Jul 2019

Vandring i Malingsbo-Klotens naturvårdsområde

Vi bor i stugor eller tält och går delvis p Romboleden i Malingsbo-Klotens naturvårdsområde. Första planeringstillfället var 13 mars.

Samåkning. Vi planerar en flerdagarsvandring. Intresserade kan höra av sig till Jan Persson jan.olov.persson@hotmail.com

Medlem: Pris ej bestämt

• 10 Aug 2019

Aug

Kungstornet i Strängnäs

Vi promenerar till Kungstornet som är 11 m högt och beundrar utsikten över Strängnäs. Kanske vill vi leta reda på Gustaf V:s autograf som finns i närheten av Kungstornet. När vi är nöjda promenerar vi ned till Domkyrkan och tittar in där. Senare kan vi även besöka Grassagården , ta en fika eller äta lunch för dom som känner sig sugna!

Lördag 10 augusti 9.45 samling vid Studiefrämjandets parkering. Anmälan senast 8/8 till Irene Lowet 073-736 12 16 eller Birgit Säll 070-410 64 01

• 25 Aug 2019

Aug

Vandring eller cykeltur längs Åstråket, etapp 3

Vi går längs Eskilstunaån över Närjeholme och vidare till våtmarken, sedan fortsätter vi till Torshälla. Där hittar vi ett trevligt ställe att fika vid. Buss kan du ta från Östra torget till centrum. För de som tänker cykla, fixar vi en lite längre tur, först samma som vandrarna, när vi kommer till Torshälla så åker vi Hälsans stig. Lite fikapaus och sedan hemåt.

Söndag 25 augusti 9.45, samling i Rothoffsparken framför Gula Villan. Anmälan till Jan Persson 073-068 99 10 eller Birgit Säll 070-410 64 01.Ta gärna med fika!