Cykeltur

STF Eskilstuna

07 Sep 2024

Inte medlem
Lördag 7 september kl.10.00. Anmälan senast 5/9 till Marianne Westman 070-571 26 64 eller Birgit Säll 070-410 64 01
Vi cyklar till Skiren/Kvicken, Stig-Olof tänder grillen, så ta med något gott att lägga på grillen samt fika givetvis.
  • Senaste datum för anmälan: 05/09
  • Samling: Studiefrämjandets parkering , 09:45
  • Plats: Skiren/Kvicken
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Birgit Säll

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 30 Aug 2024

Aug

Ramsunds gård

Vi besöker Patrik Andersson på Ramsunds gård, han berättar om äventyret att starta en äppelodling. Vi börjar med en kort vandring genom skogen till äppelodlingen. Vi får också träffa biodlare Inger Kullberg och Bengt Ståhl. Ta med fika! Vi får köpa äpplen och honung om vi vill.

Fredag 30 augusti kl.10.00. Anmälan senast 28/8 till Angela Kienzle 073- 045 60 60, gärna sms. Vi samlas på Studiefrämjandets parkering kl.9.45 för samåkning till Sundbyholm.

• 07 Sep 2024

Cykeltur

• 14 Sep 2024

Vandringens dag_Grävsjön runt

Vi åker till Högsjö, Vingåkers kommun, och börjar med att besöka Högsjö bruks museum. Där blir vi guidade genom bygdens textil historia och får se gamla välbevarade och fortfarande fungerade maskiner. Vi går en 4 km lång och fin slinga . längs med Grävsjöns strand, förbi gamla tegelbyggnader som andas historia. Medtag matsäck!

Lördag 14 september kl.10.00.Anmälan senast 7/9 till Marianne Westman 070-571 26 64 eller Angela Kienzle 073-045 60 60, gärna sms. Vi samlas vid Studiefrämjandet kl.9.45 för samåkning.

• 21 Sep 2024

Vandring i Stengärdets naturreservat

Vi vandrar på en ca 2 km lång stig och passerar ett stort klapperstensfält uppe på åsen. Stigen lämnar åsen och fortsätter genom vacker skog som är växtplats för orkidéer och sällsynta mossor. Tag med fika!

Lördag 21 september kl.10.00. Anmälan senast 19 september till Kurt Stenberg 072-571 43 04 eller Angela Kienzle 073-045 60 60. Vi samlas på Studiefrämjandet kl.9.45 för samåkning.