Vandring på Pilgrimsleden 2021

STF Dalsland

07 Aug - 08 Aug 2021

Inte medlem
Start klockan 10:00, 2021-08-07 vid Upperud.
Vandringshelg på Pilgrimsleden. Vi hälsar er välkomna att delta på vår vandring som blir på delsträckan Upperud-Högelund på Pilgrimsleden i Dalsland. Vi startar klockan 10:00 vid Upperud och vandrar upp till sjön Flat. Där övernattar vi i tält eller vindskydd. Vid Flat finns också en grillplats samt möjlighet till bad om vädret tillåter. På söndagen vandrar vi vidare upp till Högelund för att sedan ta oss hemåt igen. Resorna till och från vandringen får vi samordna med bilåkning. Vandringen är c:a 16 km lång totalt och går i varierad och delvis kuperad terräng. Anmälan senast 2021-07-25 till Jan Svedberg 0725091668 eller Karin Björkholz 0762454502.
  • Senaste datum för anmälan: 25/07
  • Samling: Upperud i Dalsland. , 10:00
  • Plats: Upperud i Dalsland.
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Jan Svedberg 0725091668 janebbesvedberg@telia.com

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 24 Jul

Pilgrimsvandring 2021

Pilgrimsvandring lördag 24 juli PROGRAM: 10:30. Samling vid Dalslands konstmuseum i Upperud. Vi inleder med en Pilgrimsandakt inför vandringen. Ansvarig för pilgrimsandakten: Daniel Westin. 11:00. Vandringen mot Holms kyrka startar. Ledare för vandringen: Göran Forsell. Vandringen är ca 14 km och genomförs som en gruppvandring i långsamt tempo med paus eller rast en gång i timmen. Vid några av dessa tillfällen är det också pilgrimsandakt. Om du vill gå en kortare sträcka kan du ansluta vid Edet eller Linderud. 17:30. Vi anländer till Holms kyrka. Då finns det möjlighet att äta och fika beställd mat eller medhavd matsäck. Dagen avslutas med en pilgrimsmässa. 18:00. Pilgrimsmässa med Per-Åke Henriksson. ANMÄLAN. Anmälan för vandringen gör du till Frändefors församling. Telefonnummer: 0521-40014 eller till församlingens hemsida: svenskakyrkan.se/frandefors PARKERING OCH LOGISTIK. Parkering finns vid starten i Upperud. För de som inte kan ordna med returresa för att hämta sin bil i Upperud kan vi hjälpa till med dessa transporter. KOSTNAD/AVGIFT. Vandringen är kostnadsfri. Vid anmälan anger du om du vill ha mat/fika vid Holms kyrka. Det kostar ca:70 kr. UTRUSTNING. Klä dig efter det väder vi har just den dagen, men gardera alltid med regnkläder och en extra jacka/tröja. Viktigast av allt är bra vandringsskor. Ta med dig fika och lite mat som du ska ha under vandringen och glöm inte att ta med vatten.

OBS: Datumet för aktiviteten är ändrat. Lördag den 24 juli 2021. Arrangörer: Frändefors församling, Melleruds pastorat, STF Dalsland, Trestads vandrarförening och Dalskogs Tk och byalag.

Icke-medlem: Gratis

• 07 Aug - 08 Aug 2021

Vandring på Pilgrimsleden 2021

Start klockan 10:00, 2021-08-07 vid Upperud.

Icke-medlem: Gratis

• 13 Aug - 14 Aug 2021

Tiveden 2021.

Tiveden "Sveriges sydligaste vildmark". 2021-08-13 tar vi en tur till Tivedens nationalpark för att vandra där. Vi åker med egen bil till STF Tivedstorp där vi övernattar från fredagen till lördagen. Tivedstorp är en by mitt inne i Tiveden, en sägenomspunnen skogsbygd på gränsen mellan Västergötland och Närke. Kulturmiljön från 1600-talet är välbevarad med slåtterängar och torvtak. Tivedens nationalpark är något sevärt med sina majestätiska skogar, kristallklara sjöar och gigantiska stenblock. Från Vänersborg tar det ca 2½ h (184 km) att komma till Tivedstorp ( Incheckning kl:16:00). På "Google Maps" kan du få hjälp att hitta till Tivedstorp. På fredagskvällen finns grill buffé (250 kr)(17:00-20:00) att avnjuta och för lördagen finns frukost (95 kr) (08:00-10:00). Även tillgång till självhushåll finns liksom kafé (11:00-17:00), butik och bastu. Vi möts vid STF Tivedstorp kl. 12:00 på fredagen och väljer en vandringsled som passar oss. På lördag f.m. gör vi åter en vandring på någon av lederna (Utcheckning 11:00). För de som inte vandrar finns möjlighet till bad vid Vitsand eller att promenera runt i bygden på egen hand. Är du intresserad av att följa med hör av dig till: Jan Svedberg 0725091668, janebbesvedberg@telia.com Kostnaden för boendet 500 kr/person (550 kr för icke medlem i STF) swisha gärna den till: 1230668715. Bg är 5613-2681. Obs: Märk med avsändarnamn. Välkomna.

Aktivitetsdatum 2021-08-13--2021-08-14.

Medlem: 500 kr

Icke-medlem: 550 kr

• 22 Aug

Årsmöte 2021

På grund av rådande pandemi har styrelsen för STF Dalsland beslutat att flytta årsmötet till 2021-08-22. Detta för att följa de regler och rekommendationer som gäller just nu. Tanken är att kunna ha ett ordinärt årsmöte. Det blir således sedvanliga årsmötesförhandlingar och bildvisning med berättelser från de aktiviteter som genomförts under 2020 och 2021. Vi kommer också att presentera höstens aktiviteter. För vår- och sommaraktiviteterna får vi hänvisa till vår hemsida, då det i dagsläget är svårt att veta vad som blir möjligt att genomföra. Vi avslutar årsmötet med en fika tillsammans. Allt beroende på om pandemin då klingat av. Välkomna.

Årsmöte 2021-08-22, kl. 15:00 på vandrarhemmet i Brålanda.