HLR-kurs 2022.

STF Dalsland

27 Okt

Inte medlem
Kursstart 2022-10-27 klockan 10:00 på Brålanda vandrarhem.
HLR som förkortning står för Hjärt-Lungräddning. I samarbete med Civilförsvarsförbundet och Barbro Ekman kommer vi att anordna denna kurs. Kursen kommer att inledas med delen Hemberedskap som ger en grundläggande kunskap i hur vi förbereder oss om en kris i samhället skulle uppstå. Del två av kursen är Första hjälpen med Hjärt- och lungräddning. Här får vi lära oss hur vi hjälper någon vid akut sjukdomstillstånd eller vid olycka. Information om hur en hjärtstartare fungerar ingår också. Så, varmt välkomna att delta på en intressant och meningsfull utbildning.
  • Senaste datum för anmälan: 20/10
  • Samling: Vandrarhemmet i Brålanda. , 10:00
  • Plats: Brålanda Vandrarhem
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Jan Svedberg 0725091668 janebbesvedberg@telia.com

Typ av aktivitet: Föreläsning

• 19 Okt

Okt

Bildvisning på Bohusläns museum 2022.

Följ med på en vandring i den svenska fjällvärlden. I samarbete med Bohusläns museum erbjuder vi ett föredrag med bilder om fjällvandring, fjällnatur och en aning samisk kultur. Göran Forsell från Svenska Turistföreningen visar bilder och berättar om fjällvandring från olika delar av våra fjällområden. Från Abisko i norr till Härjedalen i söder är det en unik och vacker natur med rik växtlighet. Här finns gamla färdvägar och nya vandringsleder som leder till intressanta områden som bär på mycket historia. Det blir bilder och berättelser om vandringsleder, fjällnatur och du kommer även att få en inblick i STFs verksamhet i fjällen. Göran Forsell är verksam inom Svenska Turistföreningen, STF, och den lokala avdelningen i Dalsland. Vi hoppas och tror att det även under hösten finns eller bildas, en ny lokalavdelning för norra Bohuslän. Välkommen.

Bildvisningen är på Bohusläns museum den 19:e oktober 2022, klockan 18:00.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 27 Okt

HLR-kurs 2022.

Kursstart 2022-10-27 klockan 10:00 på Brålanda vandrarhem.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis