Årsmöte 2021

STF Dalsland

22 Aug

Aug

Årsmöte 2021-08-22, kl. 15:00 på vandrarhemmet i Brålanda.
På grund av rådande pandemi har styrelsen för STF Dalsland beslutat att flytta årsmötet till 2021-08-22. Detta för att följa de regler och rekommendationer som gäller just nu. Tanken är att kunna ha ett ordinärt årsmöte. Det blir således sedvanliga årsmötesförhandlingar och bildvisning med berättelser från de aktiviteter som genomförts under 2020 och 2021. Vi kommer också att presentera höstens aktiviteter. För vår- och sommaraktiviteterna får vi hänvisa till vår hemsida, då det i dagsläget är svårt att veta vad som blir möjligt att genomföra. Vi avslutar årsmötet med en fika tillsammans. Allt beroende på om pandemin då klingat av. Välkomna.
  • Samling: Vandrarhemmet i Brålanda. , 15:00
  • Plats: Vandrarhemmet i Brålanda.
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Jan Svedberg 0725091668

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 07 Aug - 08 Aug 2021

Vandring på Pilgrimsleden 2021

Vandringshelg på Pilgrimsleden. Vi hälsar er välkomna att delta på vår vandring som blir på delsträckan Upperud-Högelund på Pilgrimsleden i Dalsland. Vi startar klockan 10:00 vid Upperud och vandrar upp till sjön Flat. Där övernattar vi i tält eller vindskydd. Vid Flat finns också en grillplats samt möjlighet till bad om vädret tillåter. På söndagen vandrar vi vidare upp till Högelund för att sedan ta oss hemåt igen. Resorna till och från vandringen får vi samordna med bilåkning. Vandringen är c:a 16 km lång totalt och går i varierad och delvis kuperad terräng. Anmälan senast 2021-07-25 till Jan Svedberg 0725091668 eller Karin Björkholz 0762454502.

Start klockan 10:00, 2021-08-07 vid Upperud.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: Gratis

• 13 Aug - 14 Aug 2021

Tiveden 2021.

Tiveden "Sveriges sydligaste vildmark". 2021-08-13 tar vi en tur till Tivedens nationalpark för att vandra där. Vi åker med egen bil till STF Tivedstorp där vi övernattar från fredagen till lördagen. Tivedstorp är en by mitt inne i Tiveden, en sägenomspunnen skogsbygd på gränsen mellan Västergötland och Närke. Kulturmiljön från 1600-talet är välbevarad med slåtterängar och torvtak. Tivedens nationalpark är något sevärt med sina majestätiska skogar, kristallklara sjöar och gigantiska stenblock. Från Vänersborg tar det ca 2½ h (184 km) att komma till Tivedstorp ( Incheckning kl:16:00). På "Google Maps" kan du få hjälp att hitta till Tivedstorp. På fredagskvällen finns grill buffé (250 kr)(17:00-20:00) att avnjuta och för lördagen finns frukost (95 kr) (08:00-10:00). Även tillgång till självhushåll finns liksom kafé (11:00-17:00), butik och bastu. Vi möts vid STF Tivedstorp kl. 12:00 på fredagen och väljer en vandringsled som passar oss. På lördag f.m. gör vi åter en vandring på någon av lederna (Utcheckning 11:00). För de som inte vandrar finns möjlighet till bad vid Vitsand eller att promenera runt i bygden på egen hand. Är du intresserad av att följa med hör av dig till: Jan Svedberg 0725091668, janebbesvedberg@telia.com Kostnaden för boendet 500 kr/person (550 kr för icke medlem i STF) swisha gärna den till: 1230668715. Bg är 5613-2681. Obs: Märk med avsändarnamn. Välkomna.

Aktivitetsdatum 2021-08-13--2021-08-14.

Medlem: 500 kr

Icke-medlem: 550 kr

• 22 Aug

Årsmöte 2021

Årsmöte 2021-08-22, kl. 15:00 på vandrarhemmet i Brålanda.

Medlem: Gratis