Vandringens dag - Ljungåsleden till Saxdalen 2024

Blomster - vita

STF Dala-Bergslagen

14 Sep

Föranmälan senast 7 september 2024. Alla är välkomna!
Lördag 14 september 2024, kl 10:00. Samåkning från Sporthallen, Ludvika, kl 9:30. Samling i Saxdalen vid skolan kl 10:00 där vi samordnar förflyttning till ledstarten vid Ljungåsen. Guidad vandring i 8 km. Medtag fika. Föranmälan senast 7 september 2024. Alla är välkomna! Kontaktperson: Stefan Dorg 070-598 53 42 och Per Östlund 070-624 24 66
  • Senaste datum för anmälan: 07/09
  • Samling: Samåkning från Sporthallen, Ludvika. , 09:30
  • Plats: Ljungåsen till Saxdalen
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Stefan Dorg 070-598 53 42, Per Östlund 070-624 24 66

Typ av aktivitet: Vandring

• 04 Aug

Aug

Besök vid Bastbergets och Västtjärnlindans fäbodar 2024

Söndag 4 augusti 2024 Samåkning från Sporthallen, Ludvika, kl. 10:00. Vi besöker en gammal fäbod där det har bedrivits kontinuerlig fäboddrift under minst 450 år. Bastberget var under 1800-talet Skandinaviens största fäbod. Efter den 1 km långa fäbodgatan finns ca 150 hus. Vi fortsätter sedan till Västtjärnlindans fäbod där vi får guidning av Per Östlund. Medtag matsäck. Alla är välkomna! Föranmälan senast måndag 29 juli 2024. Kontaktpersoner: Stewe Larsson 073-096 66 06 och Alfons Österholm 070-670 68 15

Alla är välkomna! Föranmälan senast måndag 29 juli 2024.

Medlem: Gratis

• 17 Aug

Aug

Birgitta Ahrås bussresa - Från sjöliv till öliv, från medeltid till nutid 2024

Lördag 17 augusti 2024. Pris: Max 500 kr/person. Icke medlem: + 50 kr. Priset är beroende på antal deltagare. Buss från Ludvika Sporthall: kl 10:00. Birgitta berättar måndag 2024-02-19 i Lillkyrkan om vilka platser vi ska besöka. I resans pris ingår kaffe/te och lunchsmörgås. Det man vill äta och dricka i övrigt får man ta med sig själv. Kläder och skor efter väder. Begränsat antal deltagare. Bindande föranmälan senast måndag 5 augusti 2024! Medlemmar har företräde. Information och anmälan: Stewe Larsson 073-096 66 06 eller Susanne Knifström 073-051 12 16, eller via mail till stf.dala-bergslagen@la.stfturist.se

Begränsat antal deltagare. Bindande föranmälan senast måndag 5 augusti 2024. Medlemmar har företräde.

Medlem: 500 kr

Icke-medlem: 550 kr

• 05 Sep 2024

Fjällresan 2024

Torsdag 5 - söndag 8 september 2024. Pris: Max 4 400 kr/person. Tillägg per person för dubbelrum med fjällutsikt: + 150 kr, Tillägg för enkelrum med fjällutsikt: + 450 kr. Vid boende tre eller fler i samma rum får boende rabatt. Buss: Avresa från Ludvika Sporthall, kl. 07:00. Hemkomst söndag kväll. Uppresa med egen medtagen fika/lunch. Boende: Egen dusch och WC. Sänglinne, handdukar och slutstädning ingår. Mat: Helpension från ankomsten till hotellet samt lunchpaket att ta med på hemresan. På uppresan kommer vi att stanna vid Sandsjön som vanligt för att äta egen medhavd lunch. Vi planerar dessutom ett stopp med besök på ett intressant ställe på uppvägen. På fredagen och lördagen blir det heldagsturer. Möjlighet finns till kortare vandring på närfjället, direkt från hotellet, för de som inte vill gå så långt. På hemresan stannar vi någonstans för att äta vårt lunchpaket samt ytterligare en gång, i Mora, för att på egen bekostnad kunna äta någon lagad mat. Det här gäller för resan: Begränsat antal deltagare. Bindande föranmälan. Medlemsaktivitet. Information och anmälan: Lilian Boström 073-979 77 43 eller Stewe Larsson 073-096 66 06, eller via mail till: stf.dala-bergslagen@la.stfturist.se OBS! Sista anmälningsdag: måndag 2024-02-19.

Medlemsaktivitet. Begränsat antal deltagare. OBS! Bindande anmälan senast måndag 19 februari 2024.

• 06 Sep 2024

• 07 Sep 2024

• 08 Sep 2024

• 14 Sep

Vandringens dag - Ljungåsleden till Saxdalen 2024

Föranmälan senast 7 september 2024. Alla är välkomna!

Medlem: Gratis