Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Stadsvandring vid Väsmans strand och Roths äng 2020*

Låglandsvandring 1

STF Dala-Bergslagen

31 Aug

Aug

Måndag 31 augusti, kl 18:00 Samling vid Pirenparkeringen, Ludvika. Kontaktperson: Marita Odén och Susanne Knifström. Guidad vandring med representanter från Ludvika kommun. Ta med fika. Medlemsaktivitet. Begränsat deltagarantal OBS! Föranmälan senast söndag 23 augusti 2020.
  • Senaste datum för anmälan: 31/08
  • Samling: Vid Pirenparkeringen, Ludvika , 18:00
  • Plats: Väsmans strand och Roths äng, Ludvika
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Marita Odén 070-583 71 16, Susanne Knifström 073-051 12 16

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 18 Maj - 31 Jul 2020

Vandringar med kort varsel vår och sommar 2020

Vi, STF Dala-Bergslagen, har med hänvisning till Coronaviruset ställt in våra aktiviteter under senvåren/försommaren. Nu ser vi ett behov/önskemål av att träffas i naturen men på behörigt avstånd. Därför planerar vi att med Avsikten är att var och en själv ska kunna ta sig till startpunkten utan att behöva samåka med någon annan. Du som känner dig frisk är välkommen. Ta med fika, sittunderlag och glatt humör. Vid kortare turer kan vi ha kvällsvandring och vid längre turer blir det på en helg. Vi bevakar att vädret förväntas bli stabilt. Information kommer att ske via vår maillista, vår hemsida och facebook. Har Du något förslag till en bra tur? Vi tar gärna emot förslag. Det är bara att höra av dig till någon i styrelsen eller till vår email. Hemsida: www.svenskaturistforeningen.se/stfdala-bergslagen Facebook: STF Dala-Bergslagen Mail: stfdalabergslagen@stfturist.se Med vänliga hälsningar STFs styrelse genom Stewe Larsson Tel 073 096 6606

Kortare vandringar med kort varsel i närområdet.

• 13 Aug

Gruvvandring vid Nyberget, Smedjebacken 2020

Torsdag 13 augusti 2020. Samåkning från Sporthallen, Ludvika, kl 16:30. Information: Stefan Dorg och Stewe Larsson Samling i Kolviken längs Gubbovägen vid avfart mot Nyberget, kl. 16:45. Vi guidas av ”gruvgubbar” från Smedjebackens Hembygdsförening. Kläder efter väder och stadigt på fötterna. Ta med fika. Alla är välkomna!

• 15 Aug

INSTÄLLT!!! Med buss till järnberget och gruvorna 2020*

***** VI STÄLLER IN MED ANLEDNING AV CORONAVIRUSET. ***** Nytt datum kommer när det lugnat ner sig på Corona-fronten. Lördag, 15 augusti 2020. Avfärd med buss från Sporthallen, Ludvika, kl 09:00. Information och anmälan: Stewe Larsson och Susanne Knifström eller via mail till stfdalabergslagen@stfturist.se. Birgitta Ahrås guidar oss runt järnbergen. Benny Eriksson underhåller. Vi besöker Grängesberg med omgivningar. Resan är ännu inte definitivt fastlagd. I Grängesberg planerar vi att besöka bland annat Cassels och gruvområdet. Detta är vår fjärde resa inom Ludvika kommun med Birgitta Ahrås. Vid stoppen ingår kortare vandringar. I resans pris ingå lunch i Disponentparken. Det man vill äta och dricka i övrigt får man ta med själv. Begränsat deltagarantal. Medlemmar har företräde. Kostnad: Medlem max 400:-. Icke medlem: max 450:-. OBS! Bindande föranmälan senast onsdag 15 juli 2020.

Begränsat deltagarantal. Medlemmar har företräde. Kostnad: Medlem max 400:-. Icke medlem: max 450:-. OBS! Föranmälan senast onsdag 15 juli 2020.

Medlem: 400 kr

Icke-medlem: 450 kr

• 22 Aug

Vandring i Säterdalen 2020*

Lördag 22 augusti 2020 Samåkning från Sporthallen, Ludvika, kl 9:00. Kontaktperson: Rita Österholm och Marita Odén En vandring på ca 8-12 km efter någon av vandringslederna i området. Kläder efter väder och stadigt på fötterna. Ta med fika. Alla är välkomna!

• 31 Aug

Stadsvandring vid Väsmans strand och Roths äng 2020*

• 10 Sep

INSTÄLLT!!! Fjällresa till Walles Fjällhotell i Bruksvallarna 2020*

***** VI STÄLLER IN MED ANLEDNING AV CORONAVIRUSET. ***** Torsdag 10 till söndag 13 september 2020. Avresa med buss från Sporthallen, Ludvika, kl 07:00. Hemkomst på söndag kväll. Information och anmälan: Stewe Larsson och Alfons Österholm eller via mail till stfdalabergslagen@stfturist.se. Vi bor även i år på Walles Fjällhotell. Pris max 3600:- per person. Tillägg för dubbelrum med fjällutsikt + 150:-, tillägg för enkelrum med fjällutsikt + 450:-. Avdrag: Om 3 eller 4 bor i samma rum får var och en ca 200:- rabatt. På uppresan kommer vi att stanna vid lämplig plats för att äta medhavd lunch. Efter ankomsten till Walles tar vi en kortare tur upp på fjället. På fredagen och lördagen planerar vi heldagsturer. Möjlighet finns till kortare vandring på närfjället direkt från hotellet för de som inte vill gå så långt. I sommar kommer Stewe och Ulla att rekognosera och göra provvandringar. I ett utskick inför resan kommer slutlig information. På hemresan stannar vi någonstans för att äta vårt lunchpaket samt ytterligare en gång i Mora för att på egen bekostnad kunna äta någon lagad mat.

INSTÄLLT!!! Medlemsaktivitet. Begränsat deltagarantal. Kostnad: max 3 600:-. Tillägg för rum med fjällutsikt och enkelrum. OBS! Bindande anmälan senast onsdag 26 februari 2020.

• 11 Sep

• 12 Sep

• 13 Sep

• 20 Sep

Glaningen runt 2020

Söndag 20 september 2020, kl 10:00 Samåkning från Sporthallen, Ludvika, kl 9:45. Kontaktperson: Marita Odén, Rita Österholm och Lennart Odén Information: Återigen går vi runt Glaningen i Blötberget, en sträcka på ca 7 km där oländig terräng förekommer vid ett kort parti men mest går vi på cykelbanan, grusväg och stigar. Medtag matsäck. Alla är välkomna!