STF Bråvalla Lokalavdelning

STF Bråvalla Lokalavdelning - Östanvägen 67, 60375 Norrköping

Våra kommuner

Finspång, Norrköping, Söderköping, Valdemarsvik

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Bra att veta

STFS LOKALAVDELNINGAR OCH COVID-19 EFTER 29 SEPTEMBER 2021

Den 29 september upphävdes de flesta restriktionerna i Sverige kopplat till covid -19. Det här innebär att lokalavdelningarna nu har möjlighet att ta emot obegränsat antal deltagare på aktiviteter både inomhus och utomhus. Det är dock viktigt att informera om individens eget ansvar i samband med aktiviteter.

Vid samtliga aktiviteter bör vi tänka på följande:

• Håll avstånd, tvätta händerna med tvål och vatten där möjligheten finns. Se till att alltid ha med handsprit.
  • Stanna hemma om man har symtom som kan tyda på smitta.
  • Ta alltid närvaro med namn, mejladress och telefonnummer på deltagarna. Detta för att lätt kunna skicka ut information till alla deltagare om någon får bekräftad smitta i efterhand.

Folkhälsomyndighetens allmänna råd

Från och med den 29 september 2021 gäller följande:

Förhindra spridning av covid-19

Vaccination är det bästa sättet att undvika allvarlig sjukdom och spridning av covid-19.

Du som inte är fullvaccinerad mot covid-19 bör ta särskild hänsyn till personer i riskgrupp och personer som är 70 år och äldre. Du bör vidta försiktighetsåtgärder för att undvika att du själv blir smittad och för att undvika spridning av covid-19. Du bör därför, när det är möjligt:

• hålla avstånd till andra människor, och
  • särskilt undvika nära kontakter med personer i riskgrupp och personer som är 70 år och äldre.

Dessa råd gäller inte för personer under 18 år eller för personer som av medicinska skäl rekommenderats att inte vaccinera sig mot covid-19.

Skydda andra mot risk för smitta av covid-19

Var och en bör vara uppmärksam på symtom på covid-19. Om du misstänker att du har covid-19 bör du stanna hemma och undvika kontakter med andra människor.