För närvarande har vårt onlinebokningssystem driftstörningar. Vi arbetar med att lösa problemet så fort som möjligt. Tack för ditt tålamod!

Vandringens Dag i Glotternskogen

Foto: Jan Axelsson

STF Bråvalla

12 Sep

Inte medlem
Kostnad tillkommer för samåkning. Anmälan senast 11 september till Kari Adolfsson, 0736-97 86 38.
Vandringens dag kommer i år att förläggas till vackra Glotternskogen. STF Bråvalla anordnar en vandring som skall passa alla. Vi kommer att ordna två vandringssträckningar, en kortare och en lite längre. Det finns många sträckor att välja på och många markerade leder. Vi vandrar och tittar på den fina skogen i reservatet och dess omgivningar. Tag med matsäck samt kläder efter väder. Startplats för samåkning är parkeringen vid Folkborgen, Norrköping
  • Senaste datum för anmälan: 11/09
  • Samling: Folkborgens P-plats, Norrköping , 09:30
  • Plats: Glotternskogen
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 02 Jun

Tisdagspromenader i Vrinneviskogen 2020

INSTÄLLT TILLS VIDARE! MEDDELANDE 6 APRIL FRÅN STF BRÅVALLAS ORDFÖRANDE: Hej alla! När det gäller "Tisdagspromenaderna i Vrinneviskogen", bör dessa ställas in tills vidare. STF Bråvalla kan inte medverka till att vandringarna genomförs och därigenom kan orsaka smittspridning. Dock kan givetvis privata initiativ tas, där man efter överenskommelse kan träffas och vandra helt privat. STF Bråvalla vill inte medverka till att någon av våra värdefulla medlemmar skulle smittas eller smitta ner andra. Vandringarna genomförs således inte med STF Bråvalla som arrangör. Risken är för stor! Den uppkomna situationen måste tas på fullaste allvar! Med vänlig hälsning Christer Goldhammer

• 06 Jun

Fira Nationaldagen på Kronhjortsgården!

AKTIVITETEN ÄR INSTÄLLD! Vi hoppas kunna genomföra den vid senare tillfälle.

Medlem: 350 kr

Icke-medlem: 350 kr

• 09 Jun

• 13 Jun

Månadens vandring i Hästenäs kyrkoskog

I Åtvidabergs kommun, vid den fina sjön Yxningens strand, ligger detta stora och mångformiga naturreservat, som är hem för en mängd ovanliga arter. Här finns månghundraårig skog i ett kuperat landskap.

Du ska inte samåka med andra än personer från ditt eget hushåll. Håll minst 2 meters avstånd till varandra! Har du det minsta symtom, så stannar du hemma. Tillhör du någon riskgrupp finns det anledning att vara extra försiktig. Anmälan och förfrågningar till Kari Adolfsson 0736978638. Samåkning från Folkborgens parkering, Norrköping. Reser du inte via Norrköping - fråga Kari om tid och plats att träffas. Ta med matsäck och kläder efter väder.

• 16 Jun

• 23 Jun

• 30 Jun

• 25 Jul

Månadens sommarvandring med bad

Vi vandrar i skogen på Kvarnberget med omnejd och vidare mot Ensjöns badplats, totalt ca 5 km. Vandringsledare är Monica Englund, tel 070-615 08 84. Ingen föranmälan. Tag med matsäck, badprylar och ett gott humör! Välkommen!

Samling vid spårv-linje 2, ändhållplats Kvarnberget, Norrköping. Parkering för bil och cykel finns där.

• 29 Jul

Innergårdar i Norrköping - stadsvandring

I Norrköping finns en del innergårdar, som kärleksfullt vårdas av de boende eller av hyresvärden. Ing-Britt leder en gårdsvandring, som uppskattas bli max 5 km. Stopp för kaffe på vägen utlovas

Anmälan till ingbritt.haslum@gmail.com Mer info om denna aktivitet kommer här i slutet av juni.

• 01 Aug - 08 Aug 2020

En vecka vid Höga Kusten

Vi spenderar fem dagar på vandrarhemmet STF Docksta/Kustladan. Där besöker vi Skuleskogens Natonalpark och Naturum. Vi vandrar på Högakustenleden och på Världsarvsleden i Nordingrå. En båttur till Ulvön hinner vi också med.

Tidig anmälan, senast 18/6 till Kari Adolfsson 0736978638. Du betalar självkostnadspris för samåkning, logi och mat. Ta med din STF-app eller medlemskort !

• 25 Aug

Konstvandring - Carl Larsson i Norrköping

Vår guide är konstnären Lars Löfman. Han visar hur Carl Larsson är representerad i Norrköping. Vi besöker De Geergymnasiet, som har en målning av Carl Larsson i trapphallen. Och även i Norrköpings Konstmuseum får vi en visning av Carl Larssons alster.

Anmälan senast 24 augusti till tomas@kickers.net eller Tomas 073 503 17 35. Samling vid Nyborgska huset, Sandgatan 12. (Nära korsningen Sandgatan/Tunnbindaregatan)

Icke-medlem: 50 kr

• 12 Sep