STF Bråvalla, årsmöte

Årsmöte

STF Bråvalla

09 Feb

Mer information kommer senare här på hemsidan.
Tag del av året som gått, och vad som väntar framöver. Sedvanliga årsmötesförhandlingar, fika samt något trevligt att lyssna eller titta på.
  • Samling: 16:00
  • Plats: Studiefrämjandet, Kungsgatan 53, Norrköping
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 08 Dec

2:a advent i Sjömanskyrkan i Norrköping

I nära 90 år har Sjömanskyrkan funnits i Norrköping. Alla båtar som anlöper Norrköpings hamn får besök därifrån. Här välkomnas alla sjömän, oavsett nationalitet eller religion. De får tillgång till café, andaktsrum, telefon och internet. De kan sporta både inne och ute. Föreståndaren Jenny Skantze berättar om verksamheten och visar oss runt. Så följer andakt, lussande ungdomar samt fika.

Söndag 8/12 kl 14.30 Norra Promenaden 80, en km från Resecentrum. Efter Postterminalen, följ skyltar ”Seamen´s Club”. OBS TIDIG ANMÄLAN senast 1/12 till stfbravalla@stfturist.se eller 073 056 38 62. Behöver du skjuts, fråga vid anmälan. Ingen avgift. Frivillig kollekt.

Icke-medlem: Gratis

• 17 Dec

Se Campus Norrköping

För 22 år sedan startade Linköpings Universitet ett Campus i Norrköping. I dag läser drygt 5 000 studenter här. Under en timma får vi gå med guide genom gamla industribyggnader, som förvandlats till modern undervisningsmiljö. Fjolårets visning blev överbokad! Här ges en ny chans.

Tisdag 17 december kl 11.50 Samling vid entrén till Campus, vid Skvallertorget, Norrköping. Anmälan senast 15/12 till stfbravalla@stfturist.se eller 073 056 3862. Medlem gratis, övriga 50 kr. Begränsat antal platser.

Icke-medlem: 50 kr

• 14 Jan

Norrköpings Stadsbiblioteks äldre boksamlingar

Ute på Bråvalla finns en verklig skatt. I ett anspråkslöst men klimat- och säkerhetsanpassat magasin förvaras ca 75.000 volymer gamla böcker från olika epoker. Enhetschefen Ola Gustafsson visar och berättar under ca 1 timma. Begränsat antal deltagare.

Tisdagen 14 jan 2020 kl 13.30 Hangargatan 16, flottiljområdet, Norrköping. Hpl Fridvalla, sedan gång 1 km. Området är inhägnat. Infart endast från Finspångsvägen. Anmälan senast 7/1 till stfbravalla@stfturist.se eller Elisabet tel 073 056 38 62. De som önskar, inleder kl 12.15 med lunch på Café Bråvalla, Hangargatan 31. Åt vad du vill, t.ex. dagens rätt, f.n.79 kr. Ange om du vill äta lunch, så bokar vi bord. Visningen är gratis för STF-medlemmar. Övriga betalar 50 kr.

Icke-medlem: 50 kr

• 09 Feb

STF Bråvalla, årsmöte

Mer information kommer senare här på hemsidan.