Fjällvandring på Jämtlandstriangeln

Fjällvandring 2

STF Bråvalla

27 Jun - 30 Jun 2019

Priset för fjällvandringen är 3.300 kr. I priset ingår: 3 övernattningar Samtliga måltider utom middag ankomstdagen (jag valde bort det eftersom man kan anlända vid olika tider) Lakan och handdukar på Sylarna och Blåhammaren. På Storulvån kan man köpa till/ta med hemifrån och lämna kvar tills vi kommer tillbaka. Ingår EJ: Resa till och från Storulvån Middag ankomstdagen Eventuell dryck till maten. Det här kommer att bli en litet lyxigare variant där jag har satsat på att vi inte ska behöva bära mer än lite ombyteskläder och matsäcken för dagen. Det gör det naturligtvis dyrare men förhoppningsvis mer njutbart. Mer information, om t ex resa och packning skickar jag ut till dem som anmäler sig./Hälsningar Eva
Följ med på en vandring med start och slut i Storulvån. Upplev fjällen på denna fyrdagarstur på Jämtlandstriangeln. Övernattning i stugor. Start och slut vid Storulvåns Fjällstation, dit man tar sig på egen hand. Vi överlämnar bidrag till inredning av Östgötarummet, på Sylarnas fjällstation. Färdledaren Eva är medlem i STF Bråvalla och rutinerad fjälledare.
  • Plats: Start och mål i Storulvån.
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Eva Kätting 0709654231 eller eva.katting@liu.se.

Typ av aktivitet: Vandring

• 27 Jun - 30 Jun 2019

Fjällvandring på Jämtlandstriangeln

Medlem: 3300 kr

• 13 Jul

Sommaren med Monica - sommarvandring med bad

Vi vandrar ca 6 km uppför och nerför i en varierande och vacker natur. En längre rast ingår, tag med matsäck och badkläder

Ingen föranmälan.

• 18 Jul

Ett Jarlaliv i Bjälbo

I Bjälbo kyrka utanför Skänninge spelas sedan länge ett historiskt drama om Bjälboätten. Vi möter tre mäktiga personer från 1200-talet. Det är kung Valdemar, Birger Jarl och Birgers mor Ingrid Ylva. Vi får här på ett lättsamt sätt lära oss om den tidens maktspel och intriger.

DET FINNS ÄNNU PLATSER KVAR. Anmäl dig till stfbravalla@stfturist.se eller ring Elisabet 073 056 38 62. Säg hur du tar dig till Bjälbo, om du behöver eller kan erbjuda bilplats. Då du fått besked att plats finns kvar, betala för föreställningen, 100 kr, till vårt plusgiro 4808283-8. Skriv ditt namn och Jarlaliv som meddelande. Först då du betalat, är platsen din. Ingen återbetalning, men du kan överlåta platsen till någon annan. Meddela i så fall detta. För samåkning Norrköping - Bjälby t.o.r. blir kostnaden ca 130 kr/passagerare. Samåkande från Norrköping tar rast ca 16:45 - 17:45 vid Mjölbys STF Vandrarhem. Café. Hembygdsgård.

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 100 kr

• 30 Jul

Stadsvandring med konstnär Lars Löfman

Lars guidar oss åter bland skulpturer och annat konstfullt i Norrköping. Samling på Tyska Torget, framför Rådhuset.

Anmälan senast 29/7 till stfbravalla@stfturist.se eller 073 056 3862.

Icke-medlem: 50 kr

• 14 Aug

Aug

Sommargrönska i Skarptorp

Koloniträdgårdar är en del av det svenska kulturarvet. Irene Emilsson guidar oss bland blommor och grönsaker i Skarptorps koloniområde.

Anmälan senast 13/8 till stfbravalla@stfturist.se eller 073 056 3862. Tag med egen fika !

• 06 Sep

STF Bråvalla 30 år!

STF BRÅVALLA, din lokalavdelning inom STF, inbjuder härmed till sitt 30-års jubileum. Fredagen den 6 september 2019 kl. 18.30 Festvåningen, Värmlandsgatan 1 A, Norrköping. Lokalen rymmer max 50 gäster. STF Bråvalla firar 30-års jubileum och vill gärna fira detta tillsammans med er. Kvällen kommer att delas med representanter för STF ledningsgrupp och centralorganisation. Kvällen börjar med mingel, vin och tipspromenad i festvåningen. Under hela kvällen kommer Roland Engdahl och Towe Widerberg att stå för underhållningsmusiken. Klädkoden under kvällen är kavaj. Ha gärna på era STF-pins eller STF-märken. Tal under kvällen skall meddelas vår toastmaster. Detta kan med fördel meddelas i förväg. Vi räknar med att kvällen avslutas kl. 24.00 Subventionerad kostnad är 195:- per person, som inbetalas till vårt plusgirokonto 4808283-8. Anmälan skall ställas till christer@goldhammer.se eller 0708108270 Meddela oss om avvikande kost, allergier etc. Först till kvarn gäller. Ingen återbetalning sker, men plats kan överlåtas till annan STF- medlem. Jubileumsmeny: Skagentoast, fläskfilé, hallonbavaroise, kaffe och kaka,

Tidigare fanns Östgötakretsen. Den delades sedermera upp i tre kretsar och 6 september 1989 bildades Bråvallakretsen. Övriga kretsar i Östergötland blev Folkungakretsen och Stångåkretsen. 2013 byttes kretsarna ut till lokalavdelningar, och vi tog namnet STF Bråvalla. STF-medlemmar väljer själva, om de vill ansluta sig till någon lokalavdelning.

Medlem: 195 kr

• 14 Sep

Vandringens dag – Signaturled Omberg

14 september firar vi Vandringens Dag, i hela Sverige! STF Bråvalla deltar genom att vandra en utvald del av vår signaturled Omberg. Turen går i kuperad terräng och är något krävande. Medtag matsäck , vattenflaska och bra skor. Vid anmälan - uppge gärna om du kan erbjuda plats i bil!

Samling vid Folkborgens parkering, Norrköping. Kostnad för samåkning. Ev. fika till självkostnadspris på lämpligt vandrarhem.