Biografvandring i Norrköping

STF Bråvalla

03 Jan - 30 Jun 2021

Pris ej bestämt

En vardag, när våren kommit till Norrköping. Dagtid, ca 1,5timmar. Avgift. Tidpunkt meddelas senare. Kolla här på vår hemsida framöver!
DATUM EJ FASTSTÄLLT ! Följ med på vandring i biografens historia, uppför Drottninggatan, en gång stadens huvudbiostråk. Lär dig om biografens stilhistoria, förändringar och förutsättningar.
  • Plats: Norrköpings innerstad
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 01 Jan - 31 Dec 2021

PROVA PÅ för icke-medlemmar

Du som inte är STF-medlem är hjärtligt välkommen att prova på våra aktiviteter en gång. Vill du fortsätta att delta flera gånger, så måste du betala medlemsavgift till STF. Detta ordnas smidigt, om du mejlar stfbravalla@stfturist.se eller ringer någon i styrelsen, t.ex. Elisabet 073 056 38 62. Vid vissa aktiviteter tar vi ut en avgift av icke-medlemmar. Det framgår i så fall av foldern och hemsidan. Nu under coronapandemin, då begränsat deltagarantal gäller, lämnar vi dock alltid förtur till STF-medlemmar.

• 02 Jan - 31 Dec 2030

2030

STUDIEFRÄMJANDET

STF Bråvalla samarbetar med Studiefrämjandet, där STF är medlemsorganisation.

• 02 Jan - 31 Dec 2021

INFORMATION OM SMITTSKYDDSÅTGÄRDER

Avstånd är omtanke! STF Bråvalla uppmanar deltagare vid våra aktiviteter att följa Folkhälsomyndighetens råd för att minska smittspridning. Håll avstånd till andra och undvik trängsel! Har du förkylningssymptom ber vi dig att stanna hemma. Samåkning. STF Bråvalla gillar i vanliga fall samåkning. Under rådande pandemi uppmanar vi dock våra deltagare att respektera Folkhälsomyndighetens riktlinjer om avstånd. Vi rekommenderar endast samåkning mellan dig och dina närmaste, de du även annars träffar och umgås nära med. På grund av rådande läge med Covid-19 kan aktiviteter ändras. Hör av dig tillstyrelsen eller se lokalavdelningens hemsida för aktuell information.

• 03 Jan - 30 Jun 2021

Biografvandring i Norrköping

• 07 Feb - 31 Dec 2021

Årsmöte 2021

Med anledning av pandemin så flyttar vi fram årsmötet till försommaren/sommaren. Mer information och kallelse kommer på vår hemsida. Med hänsyn till Folkhälsomyndighetens regler, och i samråd med STF Riks, väljer vi att flytta årsmötet till dess att det är möjligt att hållas utomhus.

• 20 Apr

Tisdagsvandringar i Vrinneviskogen 2021

Vi går på de märkta spåren och bestämmer längd gemensamt. Kom med eller utan stavar! Vi har trevligt tillsammans! Tisdagar från 23 mars till och med 26 oktober. Start klockan 15.00 (obs ny tid) vid Tjalvegården, spårskylten. Kontakt Elisabet Nyström 073-056 38 62. Ingen föranmälan eller avgift.

Vi följer Folkhälsomyndighetens regler med max 8 personer i grupp. Vi reglerar det så, att om det är fler än 8 kan ytterligare en grupp skapas. Den gruppen går en annan rutt. Vid starten räknas totalt antal deltagare.

• 24 Apr

Vandring i Rambodal

Vi vandrar i Brånnestad, Ånestad, ”Rundslingan Ramboberg”och åter genom Rambodal. Räkna med minst tre timmar inklusive rast för medtagen matsäck.

DETTA ÄR EN REPRIS. AKTIVITETEN ÄR FULLBOKAD. Vandringsledare är Monica Eklöf. Kontakt Monica 070 391 82 63.

• 27 Apr

• 04 Maj

• 08 Maj

Vårvandring på Ramunderberget, Söderköping.

Vi går en härlig slinga, som är kraftigt kuperad. Ta med matsäck för en rast. Vandringsledare är Monica Englund och Renate Jonsson som hjälper oss hitta vårblommor i reservatet. Avgift endast för samåkning. Välkommen!

Anmälan senast 5/5 till renatejonsson@icloud.com eller ring 070 240 78 43. Samåkning kl 10.30 från Trumpetargatan, Norrköping, spårv-hpl. och gratis P-plats. Följ skyltar ”Ramunderbergets Naturreservat” fram till P-plats vid Petersburg. Vandringen startar från Petersburg kl 11.00.

• 11 Maj

• 18 Maj

• 22 Maj

Månadsvandring på Sörmlandsleden - maj

Månadsvandring på Sörmlandsleden etapp 29, Djupviksvägen till Viggaren, ca 9,5 km. En medelsvår etapp med omväxlande skog, öppen mark och ett par stigningar. Medtag matsäck och kläderefter väder.

Samling vid Folkborgens parkering, Norrköping. Anmälan, senast 21/5, och frågor till färdledare Kari Adolfsson, 0736-978638.

• 25 Maj

• 28 Maj

Slingrande vandring i Vrinneviskogen ca 5 km

Fredag 28/5 kl 11.00. Samling vid spårvagnshållplats Kvarnberget. Cykelställ och bilplatser finns. Färdledare är Monica Englund tillsammans med Ing-Britt Halslum. Vandringen går både upp och ner i vacker vårskog. Vi tar en kort rast där flera leder möts. Vi väljer en del av mil-spåret och kommer till slut till Kvarnberget. Där sätter vi oss på stenarna och äter vår matsläck. Vrinneviskogen rymmer många träd och växter, som är nyttiga och användbara. Vissa är medicinalväxter. Vi berättar om vad några växter kan användas till.

Anmälan till Ing-Britt Haslum 0702229116, gärna med SMS, senast 27/5. BEGRÄNSAT ANTAL DELTAGARE! Avstånd är omtanke! STF Bråvalla uppmanar deltagare vid våra aktiviteter att följa Folkhälsomyndighetens råd för att minska smittspridning. Håll avstånd till andra och undvik trängsel! Har du förkylningssymptom ber vi dig att stanna hemma. STF Bråvalla samarbetar med Studiefrämjandet, där STF är medlemsorganisation.

• 01 Jun

• 07 Jun - 13 Jun 2021

John Bauer vandringsled, Huskvarna till Gränna

Följ med på en veckotur längs "den vackraste vägen mellan Huskvarna och Gränna". Vi bor hela tiden på STF Huskvarna vandrarhem och vandrar etappvis på leden.

Måndag 7/6 – söndag 13/6. Kostnad ca 330:- per person och dygn i 2- bäddsrum inkl frukost. Anmälan, senast 16/5, och frågor till Kari Adolfsson, 0706-978638 eller kari.adolfsson@live.se.

• 12 Jun

Minnesvärt besök på Kronhjortsgården

Följ med på trevligt och spännande besök på Kronhjortsgården i Simonstorp. Aktiviteter och vacker natur. Avgiften inkluderar : Kaffe och smörgås vid ankomst, rundvandring och visning. Lunch, skyttelekar/tipspromenad samt kaffe med hembakt. Reskostnad tillkommer.

Vi är vid Kronhjortsgården lördag 12/6 kl 10-15. Anmälan senast den 15 /5 till Christer Goldhammer, 0708108270 eller christer@goldhammer.se.

Medlem: 350 kr

• 19 Jun

Månadsvandring på Sörmlandsleden -juni

Månadsvandring på Sörmlandsleden etapp 30, Djupviksvägen till Åbo, ca 11 km. Etappen är bitvis ganska krävande och av god vildmarkskvalitet. Här kan man få se "Vikittelns minikanjon", en unik geologisk sevärdhet. Leden passerar även en gammal kolbotten. Medtag matsäck och kläder efter väder.

Anmälan, senast 18/6, och frågor till färdledare Kari Adolfsson, 0736-978638.

• 04 Aug

Aug

Sommarvandring med bad 2021

Vi vandrar i skogen och vidare mot Ensjöns badplats. Monica guidar oss ibland omväxlande barr- och lövträd. Här vi kan se olika spår av mänsklig aktivitet genom århundradena. Hon berättar också om den äldre bebyggelsen i Åselstad med omnejd. Tag med matsäck, badprylar och ett gott humör!

Samling vid spårv-linje 2, ändhållplats Kvarnberget, Norrköping. Parkering för bil och cykel finns där. Föranmälan till vandringsledaren Monica Englund, tel 070-615 08 84 senast 3 aug.

• 21 Aug

Aug

Månadsvandring på Sörmlandsleden -augusti

Månadsvandring på Sörmlandsleden etapp 31, Stavsjö till Åbo, ca 11 km. Etappen är bitvis ganska krävande med höglänta hällmarker och branta berg. Medtag matsäck och kläder efter väder.

Anmälan, senast 20/8, och frågor till färdledare Kari Adolfsson, 0736-978638.

• 11 Sep

Vandringens dag, Forssjö

Vi besöker Forssjö natur- och kulturmuseum utanför Katrineholm. Två lättgångna vandringsslingor, 5 eller 11.5 km, erbjuds för vandring. Medtag matsäck och kläder efter väder.

Anmälan, senast 10/9, och frågor till färdledare Kari Adolfsson, 0736-978638.