Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Upptäcktsfärd från Bornsjön till Mälaren

STF Botvid

12 Sep 2020

Inte medlem
Vandringens dag firas i hela landet. Boka in dagen redan nu för en vandring med oss. Info om samlingstider m.m. kommer under sensommaren.
Häng med på upptäcktsfärd på stigar och skogsvägar utmed norra Bornsjön mot Mälarens strand. Vi vandrar en omväxlande tur genom Bornsjöns naturreservat med olika typer av skog och vid utsikt över två sjöar som förser törstiga stockholmare med rent vatten. Under turen passerar vi också åkrar, torpstugor, kråkslottet Sillvik, Sturehovs slott och bebyggelse i gamla Norsborg. Som kontrast i fjärran reser sig miljonprogrammets moderna Norsborg när vi närmar oss mål. Turen är ca 12 km och tar ca 5 timmar, lite beroende på väder och vad vi upptäcker på vägen. Vi tar en lite längre rast och några kortare pustraster. Ta på rejäla skor och kläder efter väder och packa dryck och en god matsäck. Samling busshpl Norsborgsvägen. Buss 708 går från Rönninge station, Norsborgs T-bana och Tumba station. Turen avslutas på samma plats.
  • Senaste datum för anmälan: 10/09
  • Samling: Hpl Norsborgsvägen. Buss 708 går från Rönninge station, Norsborgs T-bana o Tumba station.
  • Plats: Norsborg
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: stfbotvid@stfturist.se eller Ulla Engberg 073-0318829

Typ av aktivitet: Vandring