Korpberget i Vårby, se färjan mot Ekerö från ovan

STF Botvid

02 Jun

Inte medlem
Torsdag 2/6 samling 19:00 vid busshållplatsen Vårby källa, Vårby. Buss 707 avgår från Tumba alt buss 740 från Flemmingsberg OBS! Anmälan senast 1/6.
En vandring i kvällningen utefter Mälarens strand, upp genom Korpbergets gammelskog mot svårslagen utsikt och solnedgång(?). Här finns riktigt gamla tallar på hällmarken, gamla granar bland stora mossiga stenblock och en solbelyst rasbrant ner mot Mälaren. Vårdkasar har tänts här genom tiderna längs segelleden till Birka. Själva vandringen från busshållplatsen och tillbaka är inte längre än totalt 5 - 6 km med stigning mot utsiktsplatsen. Ta med något gott, sittunderlag och rejäla skor. Stavar kan också vara bra om du trivs med det.
  • Senaste datum för anmälan: 01/06
  • Samling: Busshpl Vårby källa, Vårby. , 19:00
  • Plats: Vårby
  • För vem? Alla