Vardagsäventyr- vandring till Enborgshöjden

STF Borlänge-familj

18 Jun 2019

Inte medlem
Häng med STF Borlänge familj på ett spännande vardagsäventyr en vanlig vardag. Vi vandrar till Enborgshöjden på toppen av Tjärnaberget tillsammans med våra knattar. På grund av dåligt intresse fick den förra turen ställas in, men här kommer en ny möjlighet att vara med.
Tisdag 18 juni träffas vi på parkeringen till Plättbacken kl 9.30. Därifrån vandrar vi längs vackra och kuperade leder 2,5 km upp till Enborgshöjden (300 meter över havet). På vägen upp stannar vi till för att hämta andan och titta på utsikten över Borlänge stad med omnejd. Framme vid toppen äter vi vår medhavda matsäck. Vägen tillbaka går på grusväg och stig och även den bjuder på storslagna vyer. Vi är tillbaka vid bilarna senast kl 13. Vandringen är tänkt för våra minsta barn och vi går i ett ”vuxet tempo”. Du bär ditt barn i sjal, bärsele eller bärstol då vägen inte lämpar sig för barnvagn. STF Borlänge familj bjuder på lite extra energi längs vägen. Ta med: egen matsäck Pris: gratis för medlemmar i Svenska turistföreningen, övriga 30 kr per vuxen. Medlemskap kan lösas innan aktiviteten, se fastklistrad-info på Facebooksidan. Information om betalning av aktiviteten ges vid anmälan. Anmälan krävs senast 16 juni. Anmälan gör du genom Facebook meddelande-funktionen eller mejl till stfborlangefamilj@stfturist.se. I anmälan anger du antal vuxna och barn, det räcker inte att klicka i ”kommer” i evenemanget. Vi kommer att ta bilder under aktiviteten som vi senare kan komma att använda i marknadsföringssyfte, ange i anmälan om det är OK att vara med på bild. Vi svarar på alla meddelanden. Undrar du över något mer? Tveka inte att fråga i evenemangsloggen eller via meddelande/mejl. STF Borlänge familj hälsar alla välkomna!
  • Senaste datum för anmälan: 16/06
  • Samling: Plättbacken , 09:30