Blomstervandring 2

STF Borlänge-familj

19 Nov 2019

Inte medlem
Välkommen att hänga med oss på läsmys i höst- och vintermörkret! Syftet är att skapa en social plattform för att främja ungas intresse för läsning och litteratur. De barn som vill får berätta om en bok de läst och gillat, lyssna till spännande berättelser, eller kanske skriva en egen liten historia? Normalt sett är ju ingen bokcirkel komplett utan té och scones – dessa kommer emellertid i vårt fall att bytas ut mot de lite mer barnvänliga tillbehören saft/mjölk och smörgås. ?? Ange eventuell specialkost vid anmälan. Vi kommer att hålla till i Borlänge biblioteks Sagogrotta. Vi kommer att träffas tisdagar en gång i månaden; 17/9, 22/10 19/11, 17/12, 14/1, 11/2 och 10/3. Kl 17:00-18:15. Barnen behöver inte kunna läsa själva, men däremot känna sig bekväma utan förälder under träffarna. Anmälan krävs, via Facebooks meddelande-funktion (räcker inte med att klicka i ”kommer”). Vi svarar på alla meddelanden. Begränsat antal platser. Bokcirkeln vänder sig endast till medlemmar i STF Borlänge familj. Vi kommer att ta bilder under aktiviteten som STF Borlänge-familj senare kan komma att använda i marknadsföringssyfte. Ange i anmälan om du inte tycker det är OK.
  • Samling: 17:00
  • Plats: Borlänge bibliotek
  • För vem? Barn och ungdom

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 19 Nov 2019

• 30 Nov 2019

Tomtevandring 2019

STF Borlänge-familj lokalavdelning bjuder in alla medlemmar till den traditionsenliga tomtevandring som lyser upp i vintermörkret. Kom till Plättbacken lördagen den 30:e november! Marschallerna guidar er från parkeringen, in i skogen och fram till tomte-grottan. Längs vägen kan man se lite spår av tomtenissarna som år efter år verkar slarva bort sina luvor... Turen avslutas vid en värmande eld där det bjuds på fika. Ta gärna med kvällsmaten ut och passa på att laga den över den öppna elden. Har vi tur så kan vi även få se spår från självaste tomten... Vi kommer att ta bilder under aktiviteten som STF Borlänge-familj senare kan komma att använda i marknadsföringssyfte. Ange i anmälan om du inte tycker det är OK. Undrar du något? Tveka inte att fråga! Skriv i evenemangsloggen eller skicka meddelande/mail. Välkomna!

Aktiviteten är endast för medlemmar i STF Borlänge Familj, föranmälan obligatorisk, se nedan. Möjlighet finns att lösa medlemskap, skicka ett meddelande vid intresse! Start mellan kl 16.00 – 16.30 (kommer alla samtidigt får man vänta lite så att vi blir lite utspridda). Avgift: GRATIS (Medlemskap i STF Borlänge Familj krävs) Det är möjligt att ta med barnvagn (men kanske inte gå precis hela delen av slingan). Ta med egen pannlampa om du vill ha extra ljus. Föranmälan senast tisdag 26:e november via Facebooks meddelande-funktion (räcker inte med att klicka i ”kommer”). Ange hur många vuxna/barn ni är. Vi svarar på alla meddelanden. Begränsat antal platser, först till kvarn. Samling: Plättbackens parkering, Plättbacken ligger vid Björkstigens slut, skyltat från Paradisvägen.

• 17 Dec 2019

• 14 Jan 2020