Årsmöte 2023

Årsmöte

STF Borlänge

21 Feb 2023

Bästa medlem, du är välkommen på årsmöte! Datum: Tisdag 21 februari 2023 Tid: 18:00 Plats: Grillplatsen vid Båtstadbadet Fika: Föreningen bjuder på enklare varm mat som vi tillagar över öppen eld men medtag egen dryck Eldstad: STF Borlänge-familj ordnar en värmande brasa och mysiga marschaller Medtag: Eget sittunderlag och eventuellt filt samt dryck.
Nu är det dags för STF Borlänge – Familjs årsmöte där du som medlem har möjlighet att påverka föreningens styrning och verksamhetens innehåll. Årsmöteshandlingarna finns på hemsidan senast sju dagar innan årsmötet. Årsmötet är också ett bra tillfälle att stifta närmare bekantskap med föreningen. Kom och var med på en trevlig stund där vi avslutningsvis kommer att diskutera kommande aktiviteter! Kanske är du sugen på att vara med och ordna en aktivitet tillsammans med styrelsen? Kanske har du idéer på vad vi skulle kunna göra? Alla idéer mottages tacksamt. Vi ser gärna att du anmäler dig till årsmötet för att kunna beräkna mat och om vi skulle behöva komma i kontakt med dig, önskvärd sista anmälningsdag är 18 februari 2022. Som medlem har du möjlighet att skicka in motioner och förslag inför årsmötet. Dina motioner eller förslag behöver vara oss tillhanda senast 21 januari 2023. Du når oss genom mejlen som finns på vår hemsida eller via meddelanden på vår Facebook-sida. Är du intresserad av att engagera dig i styrelsen eller om du vill nominera någon som styrelseledamot, valberedning eller revisor kontakta oss (se kontaktuppgifter nedan). Återigen välkommen, hoppas vi ses på årsmötet och hör av dig om du har några funderingar! Ditt engagemang är föreningens framtid! Med vänlig hälsning Styrelsen
  • Senaste datum för anmälan: 18/02
  • Samling: Grillplatsen vid Båtstadbadet , 18:00
  • Plats: Grillplatsen vid Båtstadbadet
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Magdalena Lindblom

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 17 Feb 2023

Vardagsäventyr - skidor i Gyllbergen

Gillar du att vara ute i naturen med ditt barn? Om ja, då är ni välkomna att följa med STF Borlänge-familj på ett spännande vardagsäventyr. Alla är välkomna, medlemmar som icke medlemmar. STF Borlänge familj bjuder på en värmande brasa. Ta med: egen matsäck och skidor mm. Vägbeskrivning: Från Borlänge centrum åker du riksväg 50 mot Ludvika, sväng av mot Idkerberget och sedan följer du skyltarna till Gyllbergens naturreservat. Pris: gratis för medlemmar i Svenska turistföreningen och barn, övriga 30 kr. Medlemskap kan lösas innan aktiviteten, se fastklistrad-info på Facebooksidan. Information om betalning av aktiviteten ges vid anmälan. Anmälan krävs senast 15 februari. Anmälan gör du genom Facebook meddelande-funktionen eller mejl till stf.borlange.familj@la.stfturist.se. I anmälan anger du antal vuxna och barn, det räcker inte att klicka i ”kommer” i evenemanget. Om du bokat in er på aktiviteten men

Vi träffas fredag 17:e februari på parkeringen vid Gyllfäbodarna kl. 9:30. Därifrån gör vi en platt skidtur in i skogen. Vi stannar till efter cirka 1 km vid ett vindskyddet, där intar vi medhavd lunch vid en värmande brasa. Här finns möjlighet för barnen att utforska naturen. Ditt barn har du i pulka, skidvagn eller liknande då turen är tänkt för mindre barn och vi förflyttar oss i ett ”vuxet tempo”. Total längd på den planerade turen är cirka 2 km men beroende på väder och underlag kan det bli att vi behöver anpassa turen. Vi är tillbaka vid parkeringen senast kl. 12.

Medlem: Gratis

Icke-medlem: 30 kr