Årsmöte 2020

Årsmöte

STF Borlänge-familj

28 Jan 2020

Bästa medlem, du är välkommen på årsmöte! Nu är det dags för STF Borlänge – Familjs årsmöte där du som medlem har möjlighet att påverka föreningens styrning och verksamhetens innehåll. Årsmötet är också ett bra tillfälle att stifta närmare bekantskap med föreningen. Årsmöteshandlingarna finns på hemsidan senast sju dagar innan årsmötet. Föreningen bjuder på fika. För att beräkna fika behöver vi veta om du kommer på årsmötet, sista anmälningsdag är 25 januari. Som medlem har du möjlighet att skicka in motioner och förslag inför årsmötet. Dina motioner eller förslag behöver vara oss tillhanda senast 28 december. Du når oss genom mejlen som finns på vår hemsida eller via meddelanden på vår Facebook-sida. Är du intresserad av att engagera dig i styrelsen, vara ansvarig för någon aktivitet eller sitta i valberedningen för 2021? Kontakta oss senast 12 januari. Ditt engagemang är föreningens framtid! Återigen välkommen, hoppas vi ses på årsmötet! Med vänlig hälsning Styrelsen Så kommer du i kontakt med oss www.svenskaturistforeningen.se/stfborlangefamilj stfborlangefamilj@stfturist.se https://www.facebook.com/stffamiljborlange/ https://www.instagram.com/stfborlangefamilj/
  • Senaste datum för anmälan: 25/01
  • Samling: STF FALUN/VASSBO VANDRARHEM, 1 trappa ner , 18:00
  • Plats: Vassbo Vandrarhem
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Magdalena Lindblom

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang Naturarrangemang

• 28 Jan 2020

Årsmöte 2020

• 11 Feb 2020

Bokcirkel för barn 7-10 år

Välkommen att hänga med oss på läsmys i höst- och vintermörkret! Syftet är att skapa en social plattform för att främja ungas intresse för läsning och litteratur. De barn som vill får berätta om en bok de läst och gillat, lyssna till spännande berättelser, eller kanske skriva en egen liten historia? Normalt sett är ju ingen bokcirkel komplett utan té och scones – dessa kommer emellertid i vårt fall att bytas ut mot de lite mer barnvänliga tillbehören saft/mjölk och smörgås. ?? Ange eventuell specialkost vid anmälan. Vi kommer att hålla till i Borlänge biblioteks Sagogrotta. Vi kommer att träffas tisdagar en gång i månaden; 17/9, 22/10 19/11, 17/12, 14/1, 11/2 och 10/3. Kl 17:00-18:15. Barnen behöver inte kunna läsa själva, men däremot känna sig bekväma utan förälder under träffarna. Anmälan krävs, via Facebooks meddelande-funktion (räcker inte med att klicka i ”kommer”). Vi svarar på alla meddelanden. Begränsat antal platser. Bokcirkeln vänder sig endast till medlemmar i STF Borlänge familj. Vi kommer att ta bilder under aktiviteten som STF Borlänge-familj senare kan komma att använda i marknadsföringssyfte. Ange i anmälan om du inte tycker det är OK.

Icke-medlem: 30 kr

• 10 Mar 2020