Tisdagslunken HT21

STF Borås

30 Nov 2021

För info om vandringen, kontakta Eta Stüven, 0730-500180
Vandring för oss som går i lugnare takt och vill njuta av vår hembygds fina omgivningar. Sträckan vi går är i intervallet 3-4 km, med ett fika stopp. Vi försöker även ange plats för vandringen på vår Facebook-sida. Ett arr i samarbete med Studiefrämjandet
  • Samling: Parkeringen , 10:00
  • Plats: Almenäs badplats
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 05 Okt - 31 Dec 2021

Okt

Allmän info

Vår verksamhet är för tillfället inte omfattad av några pandemirestriktioner. Samåkning är alltid bra ur miljösynpunkt, men det är upp till var och en att avgöra hur man vill hantera detta. För vissa av våra aktiviteter kommer vi att föreslå samåkningsformer. -¤¤- Här följer FHMs allämänna råd: Från och med den 29 september gäller följande: Förhindra spridning av covid-19 Vaccination är det bästa sättet att undvika allvarlig sjukdom och spridning av covid-19. Du som inte är fullvaccinerad mot covid-19 bör ta särskild hänsyn till personer i riskgrupp och personer som är 70 år och äldre. Du bör vidta försiktighetsåtgärder för att undvika att du själv blir smittad och för att undvika spridning av covid-19. Du bör därför, när det är möjligt: hålla avstånd till andra människor, och särskilt undvika nära kontakter med personer i riskgrupp och personer som är 70 år och äldre. Dessa råd gäller inte för personer under 18 år eller för personer som av medicinska skäl rekommenderats att inte vaccinera sig mot covid-19. Skydda andra mot risk för smitta av covid-19 Var och en bör vara uppmärksam på symtom på covid-19. Om du misstänker att du har covid-19 bör du stanna hemma och undvika kontakter med andra människor.

Se även Folkhälsomyndighetens allmänna råd, som vi lagt in här nedan (under 'Läs mer')

• 30 Nov 2021

Tisdagsvandring HT21

Denna vandring är i spannet 4-6 km och vi gör ett fikastopp. På vår Facebook-sida lägger vi ibland ut en karta, så att alla ska hitta till platsen där vi startar. Ett arr i samarbete med Studiefrämjandet

För info Kontakta Ann-Christin Dahlqvist, 0703-731713 el B-O Sjöberg. 0738-484168

• 30 Nov 2021

Tisdagslunken HT21

För info om vandringen, kontakta Eta Stüven, 0730-500180

• 08 Dec 2021

vandringsavslutning HT21

En gemensam vandring för alla vandringsgrupper. Vi vandrar längs Pickesjön utrustade med facklor eller egna fick- eller pannlampor. Det bjuds på grillad korv, i övrigt tar var och en med det man önskar dricka till korven.