Tisdagslunken HT20

STF Borås

27 Okt 2020

Okt

Känner du dig lite sjuk eller krasslig, stanna hemma. Tänk på att hålla avstånd till varandra.
Vandringar för oss som vill gå i lugnare takt och njuta av vår hembygds fina omgivningar. Vandringarna är 3-4 km. Plats bestäms från gång till gång och läggs in här på hemsidan.
  • Samling: Parkeringen utanför fotbollsplanen , 10:00
  • Plats: Gånghesters IP avfart JVSTN/Idrottsplats
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 27 Okt 2020

Tisdagslunken HT20

• 28 Okt 2020

Onsdagsvandringar HT20

Vandringarna är 5-8 km. Svårighetsgraden varierar. Ha alltid rejäla kläder tillhands. Den som har behov av samåkning ombedes ta kontakt med någon inom sitt kontaktnät. Ett fika stopp görs. För info: Kontakta Christina Johansson, 0739-545716

Varje vandrare har ett personligt ansvar att hindra smittspridning. Håll avstånd och stanna hemma vid minsta symptom

• 05 Nov 2020

Textile Fashion Center, studiebesök

Vi får en inblick i vad som pågår i detta center där man sysslar med hållbar utveckling och innovation inom textil och mode

Max 20 pers. Anmälan till Peter Thorsell krävs

• 16 Nov 2020

Besök av en kommunbiolog

Vi får besök av en kommunbiolog som kommer att beskriva ekosystemen och vikten av biologisk mångfald. Det blir en koppling till naturhistorien i Sverige och varför vissa arter är hotade i dagens landskap medan andra inte är det. Allt med utgångspunkt från skog, vatten och betesmarker och äng. Anmälan kan göras via betalning till vårt bankgiro eller swish (ange avsändare) eller genom att kontakta Peter Thorsell, 0703 150079 I avgiften ingår även en lätt fika. Bankgiro 5327-4403 Swish 123 262 7404

Max 50 personer. Anmälan krävs.

Medlem: 50 kr

Icke-medlem: 100 kr