Julbord 2019

Tallrik med mat 2

STF Borås

05 Dec 2019

Anmälan till Peter. Beloppet insättes på BG 5327-4403 eller via Swish 1232627404
Vi samlas runt ett traditionellt julbord
  • Samling: Sinnenas hus, Yxh.gatan-Sturegatan , 18:00
  • Plats: Sinnenas hus
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Peter Thorsell, thorsell45@gmail.com. 0703-150079

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 19 Nov 2019

Klimatomställning för en hållbar utveckling - Vems ansvar och vad görs

Birgitta Påhlsson, f.d. samordnare och strateg för hållbar utveckling på Högskolan i Borås, ger i denna föreläsning en nulägesbild gällande Agenda 2030, med fokus på klimatmålet och ansvaret för att genomföra en klimatomställning. Vi diskuterar vad vi som individer kan göra för att bidra till en mer klimatsmart livsstil. Detta är första föreläsningen i en serie om tre. De följande kommer i januari och mars 2020 och kommer då att fokusera på vad företag/organisationer resp. politiker i kommunen gör och kan göra för att bidra till en mer klimatsmart livsstil

Anmälan till Peter. Kostnaden är inkl. fika. Beloppet insättes på BG 5327-4403 eller via Swish 1232627404

Medlem: 50 kr

• 19 Nov 2019

Tisdagslunken HT19

Vandring för oss som går i lite lugnare takt och vill njuta av vår hembygds fina omgivningar. Fika medtages. Vandringarna är ca 3-4 km.

Plats bestäms från gång tillgång och uppdateras regelbundet på vår hemsida. För info kontakta Ulla Benjaminsson 0730-489060 eller Christer Lundgren 0732-021706

Medlem: Gratis

• 20 Nov 2019

Onsdagsvandringar HT19

Vandringarna är mestadels 6-8 km långa. Fika medtages. Tänk på att ha bra kläder och utrustning! Plats för vandringarna meddelas här på STFs hemsida. Körtiden från Coop (start 9.00) till resp. plats, antyder när vandringen startar. Info: Ulla Björkman 0723-241608 eller Christina Johansson 0739-545716

Samling för samåkning strax före 9.00 vid Coop rekommenderas starkt. Vi tänker på miljön, hjälper vandrare utan bil, och minskar behov av parkeringsplatser vid resp. startplats .

Medlem: Gratis

• 05 Dec 2019