Information om Covid19

Studiebesök

STF Borås

15 Nov - 31 Dec 2020

Läs, begrunda. påminn och agera!!
Eftersom smittspridningen tagit fart igen, har vi ställt in alla inomhusaktiviteter för resten av året. Våra vandringar fortsätter tills vidare enligt den planering vi har. Vi bestämmer dock från vecka till vecka om vi behöver ändra detta. Tänk på: Om du hostar, nyser, skrattar eller ropar – se till att du då är riktad bort från annan persons ansikte! Har du varit i nära kontakt med någon som testats positivt för covid 19, eller som uppvisar symptom på smitta, stanna då hemma och invänta om det kan ha påverkat dig. Även om du varit i kontakt med någon som i sin tur varit i kontakt med smittbärare, kan det vara bra att stanna hemma och avvakta utvecklingen. Tänk på att största risken att bli smittad finns i anslutning till arbetsplatser, skolor och andra folkrika miljöer. Undvik dessa i möjligaste mån Om det trots allt visar sig att en smittad person deltagit i en vandring, är det viktigt att vi hjälper till med smittspårning. För att kunna göra detta måste vi snabbt kunna redovisa vilka som deltagit i vandringen. Därför ombeds alla vandrare att ta med en liten lapp med namn och tel.nr. som överlämnas vid starten. Fr.o.m 24 nov delar vi in vandrarna i grupper om 8 personer
  • Plats: Naturen
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 15 Nov - 31 Dec 2020

Information om Covid19

Läs, begrunda. påminn och agera!!

• 08 Dec 2020

Tisdagslunken HT20

Vandringar för oss som vill gå i lugnare takt och njuta av vår hembygds fina omgivningar. Vandringarna är 3-4 km. Plats bestäms från gång till gång och läggs in här på hemsidan.

Pga de senaste restriktionerna kommer vi att införa en form av gruppering för att öka avståndet till varandra. Mer info lämnas på plats

• 09 Dec 2020

Onsdagsvandringar HT20

Vandringarna är 5-8 km. Svårighetsgraden varierar. Ha alltid rejäla kläder tillhands. Den som har behov av samåkning ombedes ta kontakt med någon inom sitt kontaktnät. Ett fika stopp görs. För info: Kontakta Christina Johansson, 0739-545716

Pga de senaste restriktionerna kommer vi att införa en gruppering med max 8 personer i varje, och som går med c:a 100 m mellanrum. Respektera detta dvs håll både enskilt- och gruppavstånd.