Fågelskådning, Studiecirkel, 2021

STF Borås

15 Mar 2021

Inte medlem
För info, kontakta Bo-Göran Gunnarsson, 0702-528401. Anmälan görs till Studiefrämjandet, Paavo Väyrynen, 0706-192532
ACirkeln passar bra för nybörjare. Det blir fem träffar. Efter första träffen bestäms tid och plats för nästa träff.. Ett arr i samarbete med Studiefrämjandet
  • Plats: meddelas efter anmälan
  • För vem? Alla

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 01 Jan - 31 Mar 2021

Information om corona, 2021

Eftersom corona pandemin fortsätter att hålla sitt stadiga grepp om oss, behöver vi även fortsättningsvis vara restriktiva och hänsynsfulla i samband med våra aktiviteter. Som en följd av detta kommer det planerade årsmötet att senareläggas. Våra vandringar fortsätter tills vidare enligt den planering vi har. De visas som separata aktiviteter här på hemsidan. Vi tillämpar samma regler som gällde i slutet av förra året. Det innebär att när man är fler vandrare än 8 st görs en indelning i flera grupper med max 8 personer per grupp. Varje grupp går med 100m avstånd. Vi undviker också att samlas tillsammans vid start och slut av vandringen. Om du hostar, nyser, skrattar eller ropar – se till att du då är riktad bort från annan persons ansikte! Om det trots allt visar sig att en smittad person deltagit i en vandring, är det viktigt att vi hjälper till med smittspårning. För att kunna göra detta måste vi snabbt kunna redovisa vilka som deltagit i vandringen. Därför ombeds alla vandrare att ta med en liten lapp med namn och tel.nr. som överlämnas vid starten

Känner du minsta symptom på sjukdom eller förkylning, stanna hemma. Har du varit i nära kontakt med någon som testats positivt för covid 19, eller som uppvisar symptom på smitta, stanna då hemma och invänta om det kan ha påverkat dig. Tänk på att största risken att bli smittad finns i miljöer med trängsel

• 02 Mar 2021

Tisdagsvandringar VT2021

Vandringarna är i spannet 4-6 km. Medtag fika för ett stopp som görs på mitten av sträckan. Plats för vandringen meddelas vartefter här på hemsidan. Se även på Facebook för mer info. Ett arr i samarbete med Studiefrämjandet

Vi följer de råd från STF och FHMs som gäller vid resp. tidpunkt. Se vår coronainfo i början på hemsidan. Var beredd på att vinterväglaget kan vara förrädiskt.

• 03 Mar 2021

Onsdagsvandringar VT2021

Vandringarnas längd är i spannet 6-8 km Medtag fika för ett stopp som görs på mitten av sträckan. Plats för vandringen meddelas vartefter här på hemsidan. Se även på vår Facebook-sida. För info, kontakta Christina Johansson, 0739-545716, bchjoh@outlook.com Ett arr i samarbete med Studiefrämjandet

Vi följer de råd från STF och FHM som gäller vid resp. tidpunkt. Se vår coronainfo i början på hemsidan. Var utrustad för gällande väder och väglag

• 15 Mar 2021

Fågelskådning, Studiecirkel, 2021

Medlem: 100 kr

Icke-medlem: 200 kr

• 19 Apr 2021

Studiebesök på Tångabo gård, Varnum

Vi besöker en modern bondgård med mjölkproduktion där vi guidas runt bland 200 kor, som utfodras och mjölkas av robotar. Gården fokuserar både på miljö och energioptimering. För info kontakta Elsy Johansson, 0703-081275, elsylennartjohansson@gmail.com Ett arr i samarbete med Studiefrämjandet

Anmälan senast 12 april till Elsy. Begränsat till 30 deltagare.

Icke-medlem: 100 kr