Besök på Ljungås skogsbondehemman och naturreservat i Vårgårda kommun

21 Sep 2019

Inte medlem
Samåkning från Coop kl 10.00
I ett unikt naturreservat och kringliggande kulturmiljö ligger detta skogbondehemman från 1800-talet, och som idag lever vidare med hjälp av Ingela Sjöberg. Hon är systerbarnbarn till Oskar Andersson, som levde hela sitt liv på Ljungås. Man kan läsa om Oskar i Dan Korn's böcker 'På böggda', 'Utdöingsbygd' och 'Återbesök i böggda'. Ingela berättar om Ljungås och tar oss med på en kortare vandring. Medtag fika.
  • Senaste datum för anmälan: 18/09
  • Samling: Coop , 10:00
  • Plats: Ljungås
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Christina Johansson. 0739545716

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 26 Jul 2019

Teaterbesök Torpa

Torpa Slottsteater sätter i år upp Emily Brontës litterära klassiker Svindlande höjder i en alldeles egen version, så på Torpa Slott får den ett nytt ansikte genom manusförfattaren och regissören Sebastian Rings musikdramatiska öga. Kostnad för föreställningen 245 kr. De som vill äta en lokalproducerad lättare middag före föreställningen till ett pris av 245 kr samlas vid restaurangen kl. 17.00. I båda alternativen ingår kaffe och kaka i pausen

Försök utnyttja samåkning, tänk på miljön. Anmälan till Christian och bindande betalning senast 11 juli. Swish: 1232627404 Bankgiro: 5327-4403

Medlem: 245 kr

• 20 Aug 2019

Tisdagslunken HT19

Vandring för oss som går i lite lugnare takt och vill njuta av vår hembygds fina omgivningar. Fika medtages. Vandringarna är ca 3-4 km.

Plats bestäms från gång tillgång och uppdateras regelbundet på vår hemsida. För info kontakta Ulla Benjaminsson 0730-489060 eller Christer Lundgren 0732-021706

• 21 Aug 2019

Onsdagsvandringar HT19

Vandringarna är mestadels 6-8 km långa. Fika medtages. Tänk på att ha bra kläder och utrustning! Plats för vandringarna meddelas här på STFs hemsida. Körtiden från Coop (start 9.00) till resp. plats, antyder när vandringen startar. Info: Ulla Björkman 0723-241608 eller Christina Johansson 0739-545716

Samling för samåkning strax före 9.00 vid Coop rekommenderas starkt. Vi tänker på miljön, hjälper vandrare utan bil, och minskar behov av parkeringsplatser vid resp. startplats .

• 22 Aug 2019

Besök på Wardins gårdsprodukter i Floby och Konstgården Redberga i Falköping

Det blir en rundvandring bland kravodlade grönsaker, frukter och bär. Vi får veta en del om vad man odlade och åt under 1700-talet och fram till idag.Vi äter lunch på gården. Därefter beger vi oss till Konstgården Redberga där Kristina Birgitta Wiberg guidar oss i hemmet och visar målningar av bl.a Harald Wiberg, Anders Zorn, Bruno Liljefors och Carl Larsson.

Kostnaden insättes på bankgiro: 5327 4403 eller Swish 1232627404. Buss och lunch ingår

Medlem: 250 kr

Icke-medlem: 350 kr

• 03 Sep 2019