Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

Besök på Alphems arboretum och Cesarstugan i Tunhem

Studiebesök

STF Borås

14 Maj 2020

Inte medlem
Avgift betalas in till Bg 5327-4403, eller Swish 1232627404. Resekostnad tillkommer
Vi får en guidad tur på en timma i parken, som bl.a. innehåller över 200 olika arter av träd och buskar. Gegerfeldts stuga har stått som förebild för dvärgarnas stuga i filmen om Snövit. Efter guidningen kan vi på egen hand gå runt och titta. Sen åker vi till Cesarstugen för lunch. Efter maten får vi se en utställning om 'bondens år'. I handelsboden kan vi titta in och även handla
  • Senaste datum för anmälan: 07/05
  • Samling: coop , 09:00
  • Plats: Alphem och Tunhem
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Christina Johansson. 0739-545716, bchjoh@comhem.se

Typ av aktivitet: Kulturarrangemang

• 23 Mar - 15 Apr 2020

Information med anledning av corona virus

För tillfället är följande program punkter inställda/uppskjutna. Sobacken 6 april. Guidad tur 27 april. Jubileumsmiddag 16 maj. Ny uppdatering kommer inom kort. Myndigheterna har påpekat risker för att samlas i större grupper. Man uppmuntrar oss samtidigt att vistas ute i naturen. Vi vill dock mycket starkt betona att var och en, inte minst äldre personer, tar sitt ansvar. Det betyder att man definitivt stannar hemma vid minsta känning av förkylning, eller om man känner oro för att bli smittad.

Här kommer vi att löpande informera om hur framtida aktiviteter för STF Borås påverkas av corona.

• 01 Apr 2020

Onsdagsvandringar VT20

Vandringarna är mestadels 6-8 km långa. Fika medtages. Tänk på att ha bra kläder och utrustning! Plats för vandringarna meddelas här på STFs hemsida. För mer info, kontakta Ulla Björkman 0723-241608

Pga Coronaviruset är det viktigt att var och en tar sitt personliga ansvar för smittspridningen. Har du någon sorts förkylningssymptom, stanna hemma. Är du i riskgrupp och känner dig osäker/otrygg, stanna hemma.

• 06 Apr 2020

Återbesök på Sobacken

Det har hänt en hel del sen förra årets besök som vi nu får ta del av. Kläder för utomhusbruk.

OBS! INSTÄLLT pga Coronaviruset

• 18 Apr 2020

Långvandring VT20

En vandring för dig som vill gå en lite längre sträcka (10-15km) med mer än ett fikastopp. För mer info kontakta Ulla. ullabjorkman@telia.com

• 27 Apr 2020

Skulpturer och street art. Guidad tur

En guidad tur på c:a 2 tim, med info om div skulpturer och målningar i centrum.

OBS! Aktiviteten inställd

• 14 Maj 2020