Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Vandring runt Salsjön 20200823

Låglandsvandring 2

STF Östra Blekinge

23 Aug

Inte medlem
Söndagen den 23 augusti. Start kl 10 vid 4-tim.-parkering Amiralens busshållplats i Lyckeby, eller anslut kl 10.20 vid SA Bil&Däckservice på Sörbydalsvägen 32 i korsningen mellan väg 27 och G.a Riksvägen mot Bräkne Hoby. Lätt vandring ca 4 km Medtag fika/matsäck
Vi kommer att gå en tur runt Salsjön, som ligger ca 2 km sydost om Bräkne Hoby. Runt sjön finns ett strövområde i delvis kuperat sjö- och skogslandskap. Här finns strövstigar och motionsspår av varierande längd.
  • Samling: Start kl 10 vid 4-tim.-parkering Amiralens busshållplats i Lyckeby , 10:00
  • Plats: Salsjön
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Villy Eklöv 0760-38 91 35

Typ av aktivitet: Vandring

• 16 Aug

Vandring på Hasslö 20200816

Vi utgår från Hasslö kyrka och vandrar i lagom takt för att ta till oss naturen på denna ö. Under vandringen kommer vi att att passera Fabian Månssons gravmonument.

Söndagen den 16 augusti Start kl 10 vid 4-tim.-parkering Amiralens busshållplats i Lyckeby, alt. kl 10.45 vid Hasslö kyrka. Lätt vandring ca4 km Medtag matsäck

• 23 Aug

Vandring runt Salsjön 20200823

• 30 Aug

Knösö Naturreservat 20200830

Här på Knösö finns ett fint litet naturreservat med en markerad vandringsled. Vi vandrar i typisk lövskogsmiljö i varierande landskap, ibland med fin havsutsikt (bla över Säljö) på flera ställen under vandringen.

Söndagen den 30 augusti. Start kl 10 vid 4-tim.-parkering Amiralens busshållplats i Lyckeby, alt. kl. 10.15 vid parkeringen Knösö Naturreservat. Vandring ca 3,5 km, medellätt Ta med matsäck