Vandringen dag

STF Bjäre-Åsbo

14 Sep 2019

Inte medlem
Lördagen 14 september. samling Örjaparken kl 10.15 Åter ca 14.00. På vandringens dag, som STF infört, vandrar vi på Örjabäcksleden från Strövelstorp till Ausås c:a 4 km där vi besöker Ausås museum och Gren fruktodling med guidad tur. Därefter går vi tillbaka till Strövelstorp. Medtag fika. Föreningsmedlemmar gratis, icke medlemmar 20kr.
14 september är det vandringen dag. Vi samlas i Örjaparken kl 10.15 och vandrar på Örjabäcksleden från Strövelstorp till Ausås ca 4 km där vi besöker Ausås museum och Gren fruktodling med guidad tur. Sedan går vi tillbaka till Stövelstorp.
  • Samling: Örjaparken , 10:00
  • Plats: Samling Örjaparken kl 10.15
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Bo Gunnar Edström 0705-206614

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 01 Aug 2019

Aug

LUND till FOTS

Lund till Fots. Vi tittar på spännande platser och byggnader i Lund och går i en lugn takt i centrum av Lund

Torsdagen 1 augusti samling kl 11.00 vid Lunds station ( vid uppgången efter gångtunnel) Lämpligt att resa med tåg från Ängelholm 09.41 och Helsingborg 10.11, Öresundståget. Vi kommer att besöka bland annat Domkyrkan, universitetsplatsen, Hökeriet, Botaniska trädgården och några andra platser. Medtag fika.

• 24 Aug 2019

Aug

Vandring kustslingan Båstad

Samling Båstad station kl 09.30. Vandring ca 12 km och halva vandringen går längs med havet, följer Stensån, Öresjön barrskog och sanddyner. Medtag fika. Beräknas vara tillbaka vid stationen ca 13.30

Lördagen 24 augusti. samling Båstad station kl 09.30.Åter c:a 13.30. En lätt vandring på 12 km. Halva vandringen går längs havet, följer Stensån, Öresjön barrskog och sanddyner. Medtag fika

• 11 Sep 2019

Blomgrens promenad och Yllefabriken

Blomgrens promenad är en vandringsled som går runt de centrala delarna av klippans tätort. Hela promenaden är 2.5 km och vi får se på 13 sevärdheter. Vi avslutar denna aktiviteten med besök på Klippans Yllefabrik.

Onsdagen 11 september samling 10.00 klippans station. Blomgrens promenad är en vandringsled som går runt de centrala delarna av klippans tätort. Hela promenaden är ca 2.5 km och vi får se på 13 sevärdheter. Efter vandringen besöker vi Klippans Yllefabrik.

• 14 Sep 2019

Vandringen dag

Icke-medlem: 20 kr

• 14 Sep 2019

Vandringens dag

Vandring på Örjabäcksleden från Strövelstorp till Ausås där vi besöker Ausås museum och gren frukt odlingen med guidad tur.

Lördagen 14 september. samling Örja parken kl 10:15. Åter ca 14.00. På vandringens dag som STF infört, vandrar vi på örjabäcksleden från Strövelstorp till Ausås, ca 4 km. Där besöker vi Ausås museum och Gren frukt odling med guidad tur. Därefter går vi tillbaks till Strövelstorp. Medtag fika. Föreningsmedlem gratis, icke medlem 20 kr. varmt välkomna.

Icke-medlem: 20 kr