Vad gör AGJ om vintern?

STF Alingsås-Vårgårda

19 Okt 2022

Inte medlem
Samling p-platsen vid Nolhagahallen för samåkning till AGJs anläggning i Anten. Obligatorisk anmälan senast 17 oktober, gärna via sms. Eget fika.
Vi gör ett studiebesök hos Anten-Gräfsnäs Järnväg och dess anläggning i Anten. Vad gör museiföreningen under vinterhalvåret med bana och lok och vagnar? Om detta kommer de att berätta innan vi vänder hem igen.
  • Senaste datum för anmälan: 17/10
  • Samling: P-platsen vid Nolhagahallen, Alingsås , 10:00
  • Plats: Anten
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Leif Montell 0702-484762

Typ av aktivitet: Studiebesök

• 07 Sep 2022

Ett annorlunda Garveri

Vi åker till Floda där vi får information om den annorlunda restaurangen Garveriet innan vi gör en vandring i Sävedalens naturreservat på 6-7 km. Vandringen kan avslutas med besök på Garveriet för lunch eller fika innan vi tar pendeltåget hem igen.

Samling på perrongen mellan spår 2 och 3 Alingsås station för gemensam resa med pendeltåg till Floda. Obligatorisk anmälan senast 5 september, gärna via sms.

• 21 Sep 2022

Risveden i nytt ljus

Vi åker till Risveden för att göra en vandring om cirka 7-8 km.

Samling p-platsen vid Nolhagahallen för samåkning. Eget fika. Obligatorisk anmälan senast 19 september, gärna via sms-

• 05 Okt 2022

Norsesund Tur och Retur

Med pendeltåget tar vi oss till Västra Bodarna varifrån vi vandrar till Norsesund på södra sidan av järnvägen för att sedan gå på norra sidan tillbaka till Västra Bodarna för att ta pendeln hem. Längden ca 8-9 km. Möjlighet finns att fortsätta vandra hela vägen till Alingsås över Bryngenäs och Skår/Lövekulle .

Samling perrongen mellan spår 2 och 3 Alingsås station där vi tar pendeltåget till Västra Bodarna. Eget fika. Obligatorisk anmälan senast 3 oktober , gärna via sms.

• 19 Okt 2022

Vad gör AGJ om vintern?

• 09 Nov 2022

Munnsjön Tur och Retur

Vi tar oss på stigarna i Hjortmarka fram och tillbaka till Munnsjön. Det blir en vandring i skogsmiljö på ca 8-9 km.

Samling vid p-platsen vid Hjortgården i Alingsås. Eget fika. Obligatorisk anmälan senast 7 november, gärna via sms.

• 01 Dec - 16 Dec 2022

Vad gör dom på kommunarkivet?

Vi kommer att göra ett studiebesök på Alingsås kommuns nya Arkivcentrum och dess nya lokaler på Sidenvägen. Här finns inte bara handlingar från kommunen utan också Föreningsarkivet, som hanterar handlingar från kommunens alla föreningar.

Samling utanför entrén till arkivet på Sidenvägen 9 i Alingsås. Obligatorisk anmälan krävs senast två dagar före besöket, gärna via sms Exakt dag för studiebesöket meddelas senare, men blir i början av december.