Lejonkulan i Laggarbacken

STF Alingsås-Vårgårda

27 Okt 2021

Inte medlem
Samling kl 10 på Bolltorps handelsområde vid Coop. Kläder efter väder, eget fika. Anmälan senast 25 oktober till Tore Hjalmarsson 0730 - 71 87 88.
Det har byggts en väg upp till toppen ovanpå den gamla civilförsvarsanläggningen Lejonkulan. Där ska byggas exklusiva hus med utsikt över Mjörn. Vi tar oss dit på stigar förbi Kvarndammen och kanske går vi upp på toppen, men tillbaka går vi förbi Gröneslätt. Medelsvår, kuperad vandring om 8-9 km.
  • Senaste datum för anmälan: 25/10
  • Samling: Bolltorps handelsområde utanför Coop. , 10:00
  • Plats: Alingsås
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Tore Hjalmarsson 0730 - 71 87 88

Typ av aktivitet: Naturarrangemang

• 06 Okt 2021

Vi utforskar Markedalen

Vi vandrar förbi Vardsjön på grusvägen till en fin skogsstig som leder oss ner till Markedalens gård vid sjön Färgen där vi pausar och fikar för att sedan ta oss tillbaka igen. Fantastisk natur bara ett stenkast från centrum. Turen bli ca 7 km lång, relativt lätt.

Samling kl 10 på grusplan innan Lyckas Trädgård. Kläder efter väder, eget fika. Anmälan senast 4 oktober till Gunilla Lindberg 0706-35 62 73

• 27 Okt 2021

Lejonkulan i Laggarbacken

• 10 Nov 2021

Favorit i repris - Hjortmarka

Det här en är en favorit i repris, där vi åter utforskar några av alla de stigar som finns i området kring Hjortgården. Det blir en naturvandring i lagom kuperad terräng om ca 8 km.

Samling kl 10 p-platsen vid Hjortgården. Kläder efter väder, eget fika. Anmälan senast 8 november till Leif Montell 0702 - 48 47 62

• 07 Feb - 28 Feb 2022

Årsmöte 2022

Under pandemin gick det inte ha "normala" årsmöten. nu hoppas vi det ska gå och har planerat att vara i Studiefrämjandets nya lokaler på Sidenvägen som de passar på att visa upp. Go-fika kanske det också blir liksom information om vårens aktiviteter.

Under februari månad 2022 har lokalavdelningen planerat hålla årsmöte kvällstid i Studiefrämjandets nya lokal på Sidenvägen. Exakt dag och tid annonseras i god tid dels på webben, dels i Alingsås-Kuriren.